Convinis nya vd ska leda expansion

| Av Niklas Kallin Thander | Tipsa redaktionen

Mats Palmquist är ny vd för leverantören, som vill växa både i Sverige och internationellt.

Mats Palmquist har nyligen utsetts till ny vd för mat- och dryckesleverantören Convini. Han kommer närmast från kosmetikaföretaget Oriflame, där han arbetat under många år – senast som globalt ansvarig för Operations. Tiden på Oriflame inkluderar även ledande uppdrag i ryska och ukrainska delarna av verksamheten.

Just den internationella bakgrunden var en av anledningarna till att Convini valde Palmquist:

Läs också: Rikstäckande avtal för färdiglådor

– Mats Palmquists gedigna erfarenhet av internationellt arbete kommer att ha stor betydelse när vi nu tar Convini till nästa nivå. Hans erfarenhet av försäljning och tillväxtföretagande blir dessutom en stor tillgång för oss, säger Anders Enqvist, grundare och delägare av Convini.

Läs också: Kaffeknappen byter ägare

Fokus framöver kommer nu vara att växa, menar bolaget. Efter att investeringsbolaget AB Max Sievert gick in i företaget förra året har leverantören nu fler möjligheter att expandera, vilket man vill göra i både Sverige och internationellt.

I senaste årsredovisningen (2016) omsatte bolaget drygt 253 miljoner kronor, och i år beräknar man nå 400 miljoner kronor, med en ökad expansionstakt där både organisk tillväxt och förvärv ska bidra. I dag har man verksamhet i Stockholm/Mälardalen, samt Göteborg och Malmö.
Mer om:Convini


Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Sommaren innebar hög tillväxt för Alvestaglass

Snabbare med samma smakkaraktär

Han vidareutvecklar Mr Voon med nattöppen asiatisk streetbar.

Jobb & Karriär
Hon ska få fler att upptäcka Oumph

Wayne’s Coffee breddar veganskt utbud

Inför fler rätter med Oumph på menyn.

Från Sture till Brasserie 1742

Kock i modekampanj

Medgrundare av Stockholmskrogen Matateljén syns i modekedjan Uniqlos kampanj.

Nyhetsbrev

Läget akut för svenska flodkräftan

Men trots att arten är nära utrotning uppmanas svenskarna att prioritera den före signalkräftor.

Arkiv

Här öppnar Subway och Sibylla

2

Nu har sista munken sålts

MAP-packat växande trend i bagerinäringen

Hotel Rogge i nya händer

Nu startar äppelskörden

Ny chef för Stockholm Circle

Ölen kan bli dyrare

Upprop i restaurangbranschen - vill öka efterfrågan på svenska råvaror

Efter sommarens torka uppmanas restauranger och måltidsverksamheter välja svenskt kött, frukt och grönt för att stötta bönder efter sommarens torka.

”Århundradets kock” har gått ur tiden

Paulig rekryterar ny HR-chef

Norsk kedja expanderar i Sverige

Klassisk korv får klimatsmart kompanjon

Här öppnar Zócalo

Krispig fisk till city

Burger King grillar Whopper - i solen

Hamburgerkedjan utnyttjar extremvärmen i Kuwait.

7-eleven satsar på satelliter

Heineken investerar i kinesisk bryggerikoncern

Bolaget kommer även att licensera ut sitt varumärke för marknaderna i Kina, Hongkong och Macau.

Max vill skaka om Way out West

Coca-Cola höjer priserna

Esperanto i konkurs

Hovmästare ny chef på Röda Korset

Bordsservering på McDonald´s

Reitans rockad – hon blir ny vd i Sverige

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.156