Efter Ica – Handplockade matentreprenörer

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Nu är ett nytt koncept klart för NK Saluhall som nu byggs om och välkomnar enskilda matentreprenörer. Varuhuset ska skapa ”gastromisk hub”.

13 maj stänger NK Saluhall i Stockholm i nuvarande form och Ica lämnar varuhuset.

Hela saluhallen byggs om nu om och ska i framöver välkomna ett flertal matentreprenörer inom kött, fisk, ost, vegetariskt, bröd och choklad. Därtill kommer det också att finnas en avdelning med baslivsmedel. Exakt vilka matentreprenörerna blir ska kommuniceras innan sommaren men i ett pressmeddelande uppger NK att några avtalen är signerade och fler ska vara på gång.

 - Vi vill skapa en gastronomisk hub i city där NK:s kunder kan hitta inspiration till både vardag och fest, där de får de bästa råvarorna och rådgivning från några av de vassaste experterna inom mat. När vi samtidigt adderar fler mat- och dryckesserveringar blir NK Saluhall en ny härlig mötesplats för Stockholms matentusiaster, säger Andreas Edström, varuhuschef Nordiska Kompaniet.

Förutom försäljning av livsmedel ska vissa aktörer även erbjuda provsmakningar och lättare måltider. När saluhallen öppnar i ny skrud är inte helt klart men målet är att öppna inom 6 till 9 månader.



Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Han går till Qvanti

Vill främja hållbart fiske

Kocken och kreativa ledaren kan numera också titulera sig som ambassadör för hållbart fiske.

De ska sköta ruljansen på Bank Hotel

Boom för alkoholfritt öl: Upp 56 procent

Ny nod för life science och livsmedel

Mer kapital till Karma- fortsatt expansion i Europa

Nyhetsbrev

Sommaren innebar hög tillväxt för Alvestaglass

Arkiv

Snabbare med samma smakkaraktär

Han vidareutvecklar Mr Voon med nattöppen asiatisk streetbar.

Jobb & Karriär
Hon ska få fler att upptäcka Oumph

Wayne’s Coffee breddar veganskt utbud

Inför fler rätter med Oumph på menyn.

Från Sture till Brasserie 1742

Kock i modekampanj

Medgrundare av Stockholmskrogen Matateljén syns i modekedjan Uniqlos kampanj.

Läget akut för svenska flodkräftan

Men trots att arten är nära utrotning uppmanas svenskarna att prioritera den före signalkräftor.

Här öppnar Subway och Sibylla

2

Nu har sista munken sålts

MAP-packat växande trend i bagerinäringen

Hotel Rogge i nya händer

Nu startar äppelskörden

Ny chef för Stockholm Circle

Ölen kan bli dyrare

Upprop i restaurangbranschen - vill öka efterfrågan på svenska råvaror

Efter sommarens torka uppmanas restauranger och måltidsverksamheter välja svenskt kött, frukt och grönt för att stötta bönder efter sommarens torka.

”Århundradets kock” har gått ur tiden

Paulig rekryterar ny HR-chef

Norsk kedja expanderar i Sverige

Klassisk korv får klimatsmart kompanjon

Här öppnar Zócalo

Krispig fisk till city

Max vill skaka om Way out West

Coca-Cola höjer priserna

Esperanto i konkurs

Hovmästare ny chef på Röda Korset

Bordsservering på McDonald´s

Reitans rockad – hon blir ny vd i Sverige

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.122