Årets Sibylling korad

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

Prisades på kedjans konvent.

Vid Sibyllakedjans årliga rikskonvent Sibylla United utsågs i helgen Sibylla Älmhult till Årets Sibylling 2017 för att ha satt Sibylla på kartan på en ny ort.

Sibylla Älmhult drivs av paret Åsa Wretman och Torbjörn Nordlander som öppnade restaurangen i Älmhult 2015. Innan dess har de båda jobbat i flera år med Sibylla och Torbjörn Nordlander var med sin restaurang Sibylla Gustaf 1999 den första som vann årets Sibylling.

– Jag är därmed den ende inom kedjan som fått det här priset två gånger, men jag måste framhålla att det är Åsa som ska ha den största förtjänsten den här gången. Hon är helt fantastisk och enormt duktig, säger Torbjörn Nordlander i ett pressmeddelande.

Så här lyder en del av motiveringen:

”Genom ett mycket starkt och genuint engagemang på den lokala orten har dom byggt upp kännedomen om Sibylla och med en långsiktig planering så har man lyckats nå sin höga målsättning att bli en av Sveriges bästa Sibyllarestauranger. Med ett konstant flöde av aktiviteter för att driva försäljning så har ökningarna kommit år efter år, och viljan att bli bättre innebär att det inte finns några begränsningar för vart det kan leda.
Kanske den viktigaste nyckeln till framgången är också att man har insett vikten av ett bra ledarskap, där medarbetare verkligen känner sig delaktiga, får utvecklas och ta ett mycket stort ansvar för att driva restaurangen på bästa sätt.”

Mer om: Sibylla


Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Max vd hoppas på 50 år till

Richard Bergfors i intervju om kedjans framtid.

Från Gotthards till Norrlandsoperan

Han går till Qvanti

Vill främja hållbart fiske

Kocken och kreativa ledaren kan numera också titulera sig ambassadör för hållbart fiske.

De ska sköta ruljansen på Bank Hotel

Boom för alkoholfritt öl: Upp 56 procent

Nyhetsbrev

Ny nod för life science och livsmedel

Arkiv

Mer kapital till Karma- fortsatt expansion i Europa

Sommaren innebar hög tillväxt för Alvestaglass

Snabbare med samma smakkaraktär

Han vidareutvecklar Mr Voon med nattöppen asiatisk streetbar.

Jobb & Karriär
Hon ska få fler att upptäcka Oumph

Wayne’s Coffee breddar veganskt utbud

Inför fler rätter med Oumph på menyn.

Från Sture till Brasserie 1742

Kock i modekampanj

Medgrundare av Stockholmskrogen Matateljén syns i modekedjan Uniqlos kampanj.

Läget akut för svenska flodkräftan

Men trots att arten är nära utrotning uppmanas svenskarna att prioritera den före signalkräftor.

Här öppnar Subway och Sibylla

2

Nu har sista munken sålts

MAP-packat växande trend i bagerinäringen

Hotel Rogge i nya händer

Nu startar äppelskörden

Ny chef för Stockholm Circle

Ölen kan bli dyrare

Upprop i restaurangbranschen - vill öka efterfrågan på svenska råvaror

Efter sommarens torka uppmanas restauranger och måltidsverksamheter välja svenskt kött, frukt och grönt för att stötta bönder efter sommarens torka.

”Århundradets kock” har gått ur tiden

Paulig rekryterar ny HR-chef

Klassisk korv får klimatsmart kompanjon

Här öppnar Zócalo

Krispig fisk till city

Max vill skaka om Way out West

Coca-Cola höjer priserna

Esperanto i konkurs

Hovmästare ny chef på Röda Korset

Bordsservering på McDonald´s

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.147