23948sdkhjf

Efter SVT-uppdraget – lanserar rödvin

| Av Niklas Kallin Thander | Tipsa redaktionen

TV-profilen, kriminologiprofessor, författaren – och nu med eget vin.

I höstas hamnade Leif GW Persson högst i Svenska annonsörers undersökning om vem svenskarna helst ser i en reklam. Den folkkäre TV-profilen har dock inte kunnat slå mynt av sin popularitet, då han varit kontrakterad av Sveriges Television.

Men efter att nyligen ha bytt till TV4 är det nu fritt fram för fler kommersiella uppdrag. Efter att ha bildat ett bolag som ska sälja bland annat viltkött och snus är det dags att lansera en produkt som gör att han sällar sig till kändisar som Ernst Kirchsteiger, Maria Montazami och Pernilla Wahlgren: Rödvin.

Tillsammans med Tegnér Spirits and wine släpper han rödvinet "GW:s röda", ett vin från portugisiska regionen Tejo gjort på en blandning av druvorna Aragonez, Castelão och Cabernet Sauvignon.

Läs också: Trendbrott: Försäljningen av ekologiskt vin minskar

Varför det blev ett samarbete med just Tegnér har en naturlig förklaring:

Läs också: Nu finns Svenskt sigill på Systembolaget

– GW är min gamle kompis som jag har känt i 60 år, det vill säga sedan skoltiden, och som jag fortfarande träffar regelbundet och pratar om just vin, livsnjutare som vi är, säger Christer Tegnér, vd och ägare av Tegnér Spirits and wine.

Vinet lanseras via Systembolaget den 29 maj.
Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Panini släpper Amazon Go-koncept: ”Först på marknaden”

Paninis nya Grab and go-koncept ska ta matkedjan in i den tekniska framtiden.

Trendig salladsbar till Hyllie

Blir fjärde Holy Greens-restaurangen i Malmö.

Hållbart kafé öppnar på Drottninggatan

Pinchos satsar internationellt – och byter vd

Striden om vegoburgarna intensifieras

Jamie Olivers krogimperium har kollapsat – över 1 000 jobb drabbas

Nyhetsbrev

Ny marknadschef för Årets kock

Arkiv

Nu kommer svenskodlad Pak Choi

Frantzén bästa restaurangen i Europa

Sju svenska krogar bland de 200 bästa europeiska restaurangerna på ODA:s lista.

Kopparbergs backar

Massor av sommarjobb i restaurangbranschen

Linnea & Basilika fortsätter växa

Öppnar tredje restaurangen hittills i år – fjärde är på gång.

Han går från Spotify till Gastrofy

Världens dyraste whiskyprovning

Ichiro's Malt Card-serie provas i Göteborg i november.

Mackmyra ökar omsättning – och förlust

De samarbetar för hållbar restaurangdrift

Nu finns Max även i Täby – med restaurang 142

Nu kommer ölglassen

Skaldjursäventyr i Bohuslän

Klassiska Stortorgskällaren gör comeback

Därför ställdes 7-Eleven om till pizzerior

Näringslivsmedalj med kunglig glans till Fabrique

Dystert läge för 4 av 10 matfiskar

Ny vd på Pizza Hut

Poké bowl-kedjans åttonde restaurang

B2B nästa för Karma och Martin & Servera

Världens största öltilverkare ansöker om börsnotering

Urban Deli öppnar restaurang på Centralen

Hungrig.se uppköpta av Delivery Hero

Uniqlo i restaurangsamarbete

Kopparbergs i två nya produktkategorier

Poppels söker miljoner i crowdfunding-kampanj

Vill etablera sig som Stockholms färskvarucentrum

Tre nya dryckesproducenter – varje vecka

Oumph lanseras hos snabbmatskedjan

Svensk mästare i hembryggd öl

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.113