Fazer värvar Ica-direktör

| Av Niklas Kallin Thander | Tipsa redaktionen

Mats Liedholm, närmast marknadsföringsdirektör för Ica, ska basa över koncernens färska affärsområde Lifestyle foods.

Fazer-koncernen värvar Mats Liedholm, närmast marknadsföringsdirektör för Ica Sverige, till rollen som vd för affärsområdet Fazer Lifestyle foods. Han får därmed ha hand om det Fazers koncernchef Christoph Vitzthum kallar "ett av de främsta tillväxtområdena i Fazers affärsportfölj".

Mats Liedholm har varit hos Ica Sverige sedan 2014 och var dessförinnan vd för Valora trade Sweden (numera Conaxess trade Sweden). Han har tidigare även haft ledande marknadsföringsuppdrag inom flera områden hos Kraft foods samt varit marknadsföringschef för Spendrups bryggeri mellan 2007-2012.

Divisionen Lifestyle foods är ett av Fazers senaste drag, som skapades under förra året. Divisionen omfattar i dag havreproduktstillverkaren Bioferme, smoothievarumärket Froosh samt Fazer kvarn, och ska fokusera på produkter för konsumenter som vill ha alternativ till kött- och mjölkprodukter.

Läs också: Paulig får ny vd

– Jag är stolt och mycket inspirerad över att jag får chansen att leda Fazer Lifestyle Foods under den här spännande utvecklingsfasen. Jag tror starkt på affärs­möjligheterna på den snabbrörliga matmarknaden, där hälsa och hållbarhet blir allt viktigare faktorer för konsumentintresset och konsumtionen, säger Mats Liedholm om det nya uppdraget.

Han tillträder sin nya roll senast i november och tar då även plats i koncernens ledningsgrupp


Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Beslut tagna kring produktionskök i Uppsala

Utökat restaurangutbud när Torp byggs om för 700 miljoner

Kafékedja till Vetlanda

Yngsta franchisetagaren i kedjans historia öppnar kafé i det nybyggda kvarteret Spinnaren.

Svenska ägg kan bli dyrare efter extrema värmen

Anledningen: Ökat pris på foder.

Årets bästa viltmatsrestaurang och Årets viltmatskock utses i höst

Nomineringsprocessen är i full gång.

Läskgigant köper Sodastream

Köper kolsyreföretaget för miljarder.

Nyhetsbrev

Hotell Borgholm med ny ägare

I mars aviserade Karin och Owe Fransson att verksamheten var till salu och nu är det klart med ny ägare.

Arkiv

Därför kommer inte Max att börsnoteras

Richard Bergfors i intervju om 50-årsjubileet, satsningen utomlands och kedjans framtid.

Från Gotthards till Norrlandsoperan

Han går till Qvanti

Vill främja hållbart fiske

Kocken och kreativa ledaren kan numera också titulera sig ambassadör för hållbart fiske.

De ska sköta ruljansen på Bank Hotel

Boom för alkoholfritt öl: Upp 56 procent

Ny nod för life science och livsmedel

Mer kapital till Karma- fortsatt expansion i Europa

Sommaren innebar hög tillväxt för Alvestaglass

Snabbare med samma smakkaraktär

Han vidareutvecklar Mr Voon med nattöppen asiatisk streetbar.

Jobb & Karriär
Hon ska få fler att upptäcka Oumph

Wayne’s Coffee breddar veganskt utbud

Inför fler rätter med Oumph på menyn.

Från Sture till Brasserie 1742

Kock i modekampanj

Medgrundare av Stockholmskrogen Matateljén syns i modekedjan Uniqlos kampanj.

Läget akut för svenska flodkräftan

Men trots att arten är nära utrotning uppmanas svenskarna att prioritera den före signalkräftor.

Här öppnar Subway och Sibylla

2

Nu har sista munken sålts

Nu startar äppelskörden

Ny chef för Stockholm Circle

Ölen kan bli dyrare

”Århundradets kock” har gått ur tiden

Paulig rekryterar ny HR-chef

Klassisk korv får klimatsmart kompanjon

Här öppnar Zócalo

Krispig fisk till city

Max vill skaka om Way out West

Coca-Cola höjer priserna

Esperanto i konkurs

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.145