Hon ska få fler att upptäcka Oumph

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Lämnar Lantmännen Unibake för livsmedelsföretaget Food for Progress.

Victoria Norviit har utsetts till rollen som varumärkes- och kategorichef för Oumph hos Food for Progress. Hon kommer närmast från en liknande tjänst på Lantmännen Unibake. Hon har även ett förflutet hos OLW/Orkla som varumärkeschef och ansvarig för sociala medier.

Vi är jätteglada över den här rekryteringen. Victoria har gedigen kunskap om både branding och kategoriutveckling, vilket kommer att vara värdefulla kompetenser på väg in i nästa fas med Oumph!. Nu stärker vi närvaron och sortimentet på redan befintliga marknader, samtidigt som vi går in på flera nya marknader, säger Henrik Åkerman, marknadschef på Food for Progress.

Food for Progress tillverkar bland annat Oumph och Beat. Oumph och har försäljning i bland annat Sverige, Storbritannien, Danmark, Norge, Finland och Island.

Victoria Norviit tillträdde i augusti och ingår i företagets försäljning- och marknadsteam.



Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Hon vann Lily Bollinger Award

Hanna Eriksson från Köksbaren i Umeå knep vinsten i årets upplaga av sommeliertävlingen.

Uppgifter: Coca-Cola utforskar cannabis-dryck

Färdiglagat à la Operakällaren igen

Nätverk med hållbara vinnare - här är finalisterna

Hälsingestintan vill ta in mer kapital

Viking Line förlänger med landslaget

Rederiet förlänger samarbetet med Svenska Kocklandslaget och Svenska Juniorlandslaget i ytterligare två år.

Nyhetsbrev

De ligger bakom mässa för drycker från Skåne

Arkiv

Lantmännen Cerealia-chef tar över Fairtrade

Cecilia Ceder blir ny vd för Fairtrade Sverige.

Löfbergs nya samarbete del av strategin

Amerikanska Humm Kombucha väljer Löfbergs som säljpartner i Sverige – för rosteriet är det i linje med satsningen på nya affärsområdet Ready to.

Svenska dumplings tar plats i norska butiker

Ett utökat samarbete med Norgesgruppen gör att Beijing 8 får en bredare lansering.

De fick Livsmedelspriset

Årets Arbetsplats – fyra finalistfilmer

Ännu hetare käk längs med vägen

Bensinstationskedjan hottar upp samarbetet med restaurangkonceptet Käk.

Matsvinnsapp i samarbete med stor aktör

Tar veganskt samarbete på blodigt allvar – efter Urban Deli sker bred lansering

Stark ökning för Alvestaglass

Omsättningen i augusti ökade med 66 procent jämfört med förra året. "Framförallt är det exporten som driver tillväxten." säger vd:n.

De öppnar Calle P

Trion bakom insomnad Kungsholmenrestaurang väcker liv i restaurang Calle P i Berns Bistros tidigare lokaler.

Inbromsad tillväxt i restaurangnäringen

Här öppnar Kalf & Hansen - siktar mot att bli en kedja

Far och son-duon öppnar tredje restaurangen i Stockholm i slutet av september.

Ingen pallplats för Årets Unga kock i Taiwan

Hon blev Årets Ekokock

Kock verksam på krog på Gotland kammade hem Kravs och Föreningen Ekokockars titel Årets Ekokock i Växjö.

Fyra i final i Årets Arbetsplats

Här är finalistkvartetten till Restauranggalans pris Årets Arbetsplats. Vinnaren tillkännages på Restauranggalan som äger rum på Cirkus i Stockholm den 22 oktober.

Nytt kafé och eventyta på Downtown Camper

I september nästa år utökas Scandichotellet i centrala Stockholm med ett våningsplan som bland annat ska rymma kafé.

Vann med högrevsbugare

Från Copenhagen Plaza till The Lodge

Spendrups sluter upp bakom plaststrategi

Jobb & Karriär
Ny inköpsdirektör på kaffeföretaget

Mikrobryggeri får utökad distribution

Saknad apa dök upp på McDonalds

Svensk ost prisad i Hongkong

Här öppnar Bastard Burgers

Kopparbergs ökar vinsten

Restaurangkedja med tidning

Kafésatsning på gymmet

Scandi Standard investerar i dansk premiumkyckling

Hyllar svensk fikapaus med öl

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.156