23948sdkhjf

Löfbergs nya samarbete del av strategin

| Av Niklas Kallin Thander | Tipsa redaktionen

Amerikanska Humm Kombucha väljer Löfbergs som säljpartner i Sverige – för rosteriet är det i linje med satsningen på nya affärsområdet Ready to.

Amerikanska Humm Kombucha, ett fermenterat te i olika smaker, har sedan starten 2009 vuxit rejält – i dag finns man i drygt 9 000 affärer i USA (inklusive bland annat Costco, Target och Walmart) och är även NFL-laget Seattle Seahawks "officiella kombucha".

Sedan en tid tillbaka finns varumärket även i Sverige och från kombucha-bryggeriet i Gävle har Humm redan skeppat drycker till Coop och Icas sortiment.

Nu står det klart att Löfbergs blir ny säljpartner till Humm i Sverige. I första hand ska Löfbergs, som nyligen utökat sin säljkår, rikta sig mot svensk dagligvaruhandel.

Dessutom står företaget redo om samarbetet skulle utvecklas till att omfatta fler marknader i Europa.

– Vi har anställt fler säljare för att öka servicegraden och närvaron i butik. Får vi förtroende i andra länder också, så har vi en organisation för det, säger Lars Appelqvist, vd för Löfbergs, i en kommentar.

För rosteriet är samarbetet ett steg i satsningen på det för i år nystartade affärsområdet Ready to, som bland annat omfattar dryckesvarumärken som Ice Coffee, Cold Brew och Caffeine Water. Även veganska snacks- och barsvarumärket Superbonobo, som Löfbergs förvärvade i början av året, ingår i segmentet.

Enligt rosteriet kommer man satsa ytterligare på området framöver, både genom organisk tillväxt och nya förvärv

– Vi lanserar en rad nya, naturliga och smakrika produkter för att möta nya konsumtionsmönster. Inte minst bland yngre, medvetna konsumenter med fokus på välmående och hälsa, säger Lars Appelqvist.
Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Hit kommer Bastard Burgers och asiatiska koncept

Max går från amerikanskt till svenskt kaffe

Onlinepizza och Hungrig försvinner – går upp i Foodora

Sushi Yama flyttar gränsen norrut

Kajsas Fisk en av många matnyheter i fjällen

Här är nya styrelsen för Årets kock

Nyhetsbrev

Ken's tredje restaurang i Uppsala

Arkiv

Edward Bloms korv: ”Vild och vågad”

Snart kommer Coca-Colas hallonsmak

Tävling
Kål och morot på årets godaste macka

SM-titeln till Viktor Lind för veganskt alternativ.

Niklas Ekstedts nya eldiga tv-serie

Hedda Spendrup lanserar nytt bryggeri

Ny Harrys i återuppbyggt träkvarter

Vassa Eggens 20-årsfirande i musikens tecken

La Colline ut – ny brasserisatsning in

Kändisagentur ger sig in i restaurangbranschen ihop med krogprofilen Kenneth Hallström.

Martin & Servera blir helägt av Axel Johnson

De ska testa pant på take away-förpackningar

McDonald's sparkar sin vd – kärleksaffär bröt mot reglerna

1

Lista: Sveriges största ölbryggerier

Oppigårds bryggeri i Hedemora är landets största mikrobryggeri.

Restaurangerna fortsätter ta andelar från dagligvaruhandeln

Då öppnar Max på Kungsholmen

Specialutgåva av Blossa lanseras i sju länder

McDonald's tillbaka i Skellefteå efter tolv år

Nu ska det destilleras gin i Kalix

Carlsberg höjer åter utsikterna för 2019

Impossible foods vill till Europa

Alkoläsken ökar kraftigt

Caketails på NK:s nya Schweizeri

Judas Priest lanserar egen rom

Japansk cocktailbar öppnar på Tak

Gourmet Food tar in nya delägare

Fortsatt uppåt för restaurangerna – särskilt i city

Vrå nyöppnar med spårbar meny

Fiskfoderprojekt ska ge hållbart odlad gourmetfisk

Världens första ölflaska i papper

Rabatt på kaffe leder till färre muggar

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.135