23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på RS & FastFood

Löfbergs nya samarbete del av strategin

Amerikanska Humm Kombucha väljer Löfbergs som säljpartner i Sverige – för rosteriet är det i linje med satsningen på nya affärsområdet Ready to.

Amerikanska Humm Kombucha, ett fermenterat te i olika smaker, har sedan starten 2009 vuxit rejält – i dag finns man i drygt 9 000 affärer i USA (inklusive bland annat Costco, Target och Walmart) och är även NFL-laget Seattle Seahawks "officiella kombucha".

Sedan en tid tillbaka finns varumärket även i Sverige och från kombucha-bryggeriet i Gävle har Humm redan skeppat drycker till Coop och Icas sortiment.

Nu står det klart att Löfbergs blir ny säljpartner till Humm i Sverige. I första hand ska Löfbergs, som nyligen utökat sin säljkår, rikta sig mot svensk dagligvaruhandel.

Dessutom står företaget redo om samarbetet skulle utvecklas till att omfatta fler marknader i Europa.

– Vi har anställt fler säljare för att öka servicegraden och närvaron i butik. Får vi förtroende i andra länder också, så har vi en organisation för det, säger Lars Appelqvist, vd för Löfbergs, i en kommentar.

För rosteriet är samarbetet ett steg i satsningen på det för i år nystartade affärsområdet Ready to, som bland annat omfattar dryckesvarumärken som Ice Coffee, Cold Brew och Caffeine Water. Även veganska snacks- och barsvarumärket Superbonobo, som Löfbergs förvärvade i början av året, ingår i segmentet.

Enligt rosteriet kommer man satsa ytterligare på området framöver, både genom organisk tillväxt och nya förvärv

– Vi lanserar en rad nya, naturliga och smakrika produkter för att möta nya konsumtionsmönster. Inte minst bland yngre, medvetna konsumenter med fokus på välmående och hälsa, säger Lars Appelqvist.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.048|