23948sdkhjf

Löfbergs nya samarbete del av strategin

| Av Niklas Kallin Thander | Tipsa redaktionen

Amerikanska Humm Kombucha väljer Löfbergs som säljpartner i Sverige – för rosteriet är det i linje med satsningen på nya affärsområdet Ready to.

Amerikanska Humm Kombucha, ett fermenterat te i olika smaker, har sedan starten 2009 vuxit rejält – i dag finns man i drygt 9 000 affärer i USA (inklusive bland annat Costco, Target och Walmart) och är även NFL-laget Seattle Seahawks "officiella kombucha".

Sedan en tid tillbaka finns varumärket även i Sverige och från kombucha-bryggeriet i Gävle har Humm redan skeppat drycker till Coop och Icas sortiment.

Nu står det klart att Löfbergs blir ny säljpartner till Humm i Sverige. I första hand ska Löfbergs, som nyligen utökat sin säljkår, rikta sig mot svensk dagligvaruhandel.

Dessutom står företaget redo om samarbetet skulle utvecklas till att omfatta fler marknader i Europa.

– Vi har anställt fler säljare för att öka servicegraden och närvaron i butik. Får vi förtroende i andra länder också, så har vi en organisation för det, säger Lars Appelqvist, vd för Löfbergs, i en kommentar.

För rosteriet är samarbetet ett steg i satsningen på det för i år nystartade affärsområdet Ready to, som bland annat omfattar dryckesvarumärken som Ice Coffee, Cold Brew och Caffeine Water. Även veganska snacks- och barsvarumärket Superbonobo, som Löfbergs förvärvade i början av året, ingår i segmentet.

Enligt rosteriet kommer man satsa ytterligare på området framöver, både genom organisk tillväxt och nya förvärv

– Vi lanserar en rad nya, naturliga och smakrika produkter för att möta nya konsumtionsmönster. Inte minst bland yngre, medvetna konsumenter med fokus på välmående och hälsa, säger Lars Appelqvist.
Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Här öppnar Taco Bar restaurang nr 45

Veganskt intresserar på nätet

Coca-Cola ändrar formen: ”Största satsningen sedan 1971”

Espresso House tar in ärtdryck

Nya kocktävlingar ska fånga upp gymnasieelever

Max på offensiven mot fossilbaserad plast

Nyhetsbrev

Potatisdrycksföretag tar in 11 miljoner

Arkiv

Brödernas tredje och fjärde restaurang

Planerar att expandera med 20-talet restauranger.

1

Tre nytillskott i kocklandslaget

Inte en enda kvinna i det Svenska kocklandslaget.

Hon är Ekstedts nya köksmästare

Norska läskproducenten förlorar mot Coca-Cola – igen

Västerbottensost blir dokumentär

Unik sushirestaurang får tillfällig replika i Stockholm

Restaurangchefen för Nadeshiko Sushi öppnar pop up.

Nu rullar kedjan sushi även på Ica

Ska brygga öl med helt ny robotcell

Hon är Stadshuskällarens nya konditor

Tyskland tog sommelier-guldet

Överraskande vinnare i sommelier-VM.

Ungas matval styrs av värderingar

Finalisterna i sommelier-VM klara

Innovativa bakverk av Årets bagare 2019

Här ska Martin & Servera bygga nytt lager

Här är Årets rätt – av Årets kock

Sveriges bästa unga bagare korad

Familjer testar middagar åt Urban Deli

Fredrik Lindfors vidare i Sommelier-VM

Italiensk mat – mest poppis i hela världen

Framtidens mat – så tänkte vi förr och så tänker vi nu

Hamburgerrestauranger utsätter gäster för onödiga risker

Kennedy Bakircioglü får egen öl

Efter kritiken: Max avbryter veganmärkningen

Martin & Servera drar ned på plasten

Stockholm Fisk i ny tappning

Max inför veganmärkning

Poke bowl-koncept växer i Göteborg

Coca-Cola lanserar läsk med biljakt

Ökad tillväxt men stora utmaningar för Mackmyra

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.101