23948sdkhjf

Ny hos Poppels

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Hantverksbryggeriet har rekryterat marknadschef och siktar på att öppna restaurang i höst.

Magnus Pettersson har tillträtt som marknadschef för Poppels Bryggeri AB. Han kommer närmast från byggbranschen och rollen som marknadsansvarig affärsutvecklare för Buildakoncernen:

- Det känns fantastiskt roligt att få ansvaret för att leda Poppels marknadsarbete. Jag har följt bolaget sedan starten i Mölnlycke, så jag har en bra uppfattning om varumärket och företagets värderingar. Det är ett spännande varumärke som engagerar både de med stort ölintresse och den vanliga öldrickaren. Tillsammans med Mats Wahlström och övriga kollegor vill jag utveckla Poppels relationer med kunder, leverantörer och bryggeribranschen, säger Magnus Pettersson i en kommentar. 

Bryggeriet växer och planerar även för att öppna restaurang i höst. 
 - Vi står inför många nya möjligheter i takt med att vi fortsätter växa i Sverige, säljer mer internationellt och gör satsningar som att öppna egen restaurang under hösten, därför ville vi ha in Magnus för att hjälpa oss fortsätta växa samtidigt som vi håller största möjliga fokus på att brygga god hantverksöl, säger vd Mats Wahlström i en kommentar. 

Mer om: Poppels


Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Matleveranstjänst till Göteborg

De deltar i Nordic Organic Food Fair-mässan

De visar upp trender inom ekologisk mat på Malmömässan.

Han öppnar i Teatern

Matscen får tillskott av mer veganskt.

Ölbrist i klimatförändringarnas spår

Förutom brist på den populära rusdrycken väntas även priserna stiga.

Svenskarna äter mer parmesan än någonsin

Da Matteo med orangeri

Nyhetsbrev

Norsk läsk byter namn efter påtryckningar

Arkiv

Rosen blir Quan

Dansk startup ska utmana restaurangerna

Bagerikedja mer innehållstransparenta

Sibylla där två vägar möts

Ny franchisetagare räknar med att 20 000 fordon varav mycket ren yrkestrafik ska borga för gott gästunderlag.

Kock i matkassesamarbete

Livsmedelsverket stoppar försäljning av 52 ton nuggets

Frantzén öppnar i Astoria

Öppnar brasseri i tidigare biograf på Nybrogatan i Stockholm.

Årets konditor mest nöjd med desserten

Nääs Fabrikers konditor Disa Molin gick segrande ur striden.

Vann med havsabborre

Tog hem europeisk tävling för kockar inom mötesindustrin, Copper Skillet.

Bro Burger öppnar nytt

Två gånger gästspel

Renässans för kålroten

Här växer Max - öppnar fjärde restaurangen i Örebro

Burgerkedja på offensiven

De kan vinna Utstickarpriset 2018

Urban Deli snor ny vd från Ica

Axfoods-bolaget Urban Deli rekryterar Icas affärsområdeschef för färskvaror. ”Tar med mig mycket kunskap.”

Explosionen: Öppnar 104 butiker

Sju till nio butiker i veckan öppnas när kedjan nu sätter igång en enorm butiksexpansion för att konkurrera med restauranger och dagligvaruhandel. ”De har nog inte insett hur farliga vi blir”.

Sju miljoner bullar under en dag

Årets Fjällkock korad

Framtidslöfte - bästa commis utsedd

De vann för hållbarhetsarbete

Han är ny vd för Södra Teatern

Långa köer kostar 16,4 miljarder

Så ska Max minska klimatutsläppen

Växtbaserat på gourmetnivå

Oumph till Pizza Hut

Färdiglagat à la Operakällaren

Årets Arbetsplats – fyra finalistfilmer

Inbromsad tillväxt i restaurangnäringen

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.194