23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på RS & FastFood

Ännu ett franskt pris till Picadeli

Etableringen i Frankrike prisas – salladskonceptet får tredje branschpriset på mindre än ett år.

Sedan svenska Picadeli i april förra året påbörjade en etablering i Frankrike har företaget fått ta emot två priser –

ett på LSA Innovation Awards

i december förra året,

samt ”Redaktörens favorit”

från Snacking Magazine i april.

Nyligen var det dags för ett nytt pris, som en av tio vinnare av Grès d’Or. Denna gång fick Picadeli priset för sitt samarbete med dagligvarukedjan Franprix.

I dagsläget finns 130 av Picadelis självplocksbarer hos Franprix, och man har siktet inställt på total 200 stycken inom kedjan över hela landet. Sammanlagt finns Picadeli nu hos omkring 200 återförsäljare i Frankrike.

– Det här priset är en fantastisk bedrift av båda våra företag och vi fortsätter nu att arbeta tillsammans med innovativa food tech-lösningar. säger David Bicheron, vd för Picadeli France, om priset till det egna företaget samt Franprix.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.047|instance-web02