23948sdkhjf

Ännu ett franskt pris till Picadeli

Etableringen i Frankrike prisas – salladskonceptet får tredje branschpriset på mindre än ett år.
Sedan svenska Picadeli i april förra året påbörjade en etablering i Frankrike har företaget fått ta emot två priser – ett på LSA Innovation Awards i december förra året, samt ”Redaktörens favorit” från Snacking Magazine i april.

Nyligen var det dags för ett nytt pris, som en av tio vinnare av Grès d’Or. Denna gång fick Picadeli priset för sitt samarbete med dagligvarukedjan Franprix.

I dagsläget finns 130 av Picadelis självplocksbarer hos Franprix, och man har siktet inställt på total 200 stycken inom kedjan över hela landet. Sammanlagt finns Picadeli nu hos omkring 200 återförsäljare i Frankrike.

– Det här priset är en fantastisk bedrift av båda våra företag och vi fortsätter nu att arbeta tillsammans med innovativa food tech-lösningar. säger David Bicheron, vd för Picadeli France, om priset till det egna företaget samt Franprix.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078