23948sdkhjf

Myllymäkis meny tonsatt av Gessle

Nu introducerar Finnair ett musiksamarbete mellan kocken och artisten för att skapa optimal matupplevelse ombord.

Sedan 1 år tillbaka är Tommy Myllymäki Finnairs signaturkock och nu introducerar flygbolaget Hear the Taste i Sverige som är ett musiksamarbete med Roxette och Tommy Myllymäki.

Tanken är att musiken ska dämpa det brummande flygplansljudet som gör att exempelvis söta och salta smaker försvagas, medan umami och bittra smaker förstärks.

Ljudbilden är baserad på Roxettes superhit The Look och därtill har Per Gessle låtit sig inspireras den helt nya menyn som kocken plockat fram för Finnairs business class. Denna upplevelse kommer att vara tillgänglig för alla business class-resenärer på våra långdistansrutter från Helsingfors fram till i februari nästa år.

– Hear the Taste är ett väldigt roligt och intressant projekt. Viktigast för mig som kock är givetvis att maten jag tillagar är välsmakande. Men den måste även se bra ut på tallriken, då ögat är vårt mest dominerande sinne. Genom att addera musik och hörsel på det lägger Finnair på ytterligare ett lager för att förhöja matupplevelsen och tilltala ännu fler sinnen hos sina resenärer, säger Tommy Myllymäki i en kommentar.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.187