23948sdkhjf

Här är finalisterna i Årets Briljanta Idé

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Trio nominerad till priset som delas ut under Fast Food Awards på Kistamässan i januari.

Burgerkedjan Max, svinn- och hållbarhetskonceptet Sopköket och The Fishery är nominerade till priset i Årets upplaga av Fast Food Awards. Vinnaren koras den 30 januari under mässan Fastfood & Café som äger rum på Kistamässan i Stockholm.

Läs också: Stekhet duell i de svenska burgarnas hemstad

Vinnaren av Årets Briljanta Idé ska ha slagit branschen med häpnad. "Tänk att dom kom på en sådan lysande lösning!" Vinnaren finns bland alla de "kreatörer" som sliter med att skapa smarta och lönsamma lösningar för branschen, oavsett om det handlar om it-teknik eller serviceanda. De har gjort det oväntade till det självklara.

Här är finalistmotiveringarna;

Sopköket

Råvaror som annars skulle slängas tas om hand om på ett lättförståeligt, ansvarsfullt och nytt sätt. Men inte bara det, det inbegriper också ett totalgrepp på svinn och strävan efter ett mer hållbart samhälle.

MAX Burgers

Med ett brett och mångårigt engagemang för hållbarhet har Max Burgers i år tagit ett revolutionerande steg, att inte nöja sig med att vara neutrala mot klimatet. Företaget lanserade klimatpositiva burgare, en strategi som sätter en välbehövlig standard för hela branschen.

The Fishery

Kött, fågel och grönsaker finns redan som snabbmat, men fisk? På The Fishery serveras mat från havet vällagat, snabbt och till bra priser. Klassiker som tacos, hamburgare fish & chips omtolkas med fisken i centrum. Allt serveras snyggt och med miljötänk. En glimrande måltid!

Fast Food Awards delas ut av tidningen Fast Food Magazine och priserna i åtta ketagorier delas ut på Kistamässan i Stockholm 30 januari.

Håll dig uppdaterad med RS & FastFood

Jag accepterar Nordiske Mediers villkor och avtal

Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)

Mest läst

Startsidan just nu

Ny alkoholfri öl till dumplings

Löfbergs hyr ut ryggsäckar med fika

Här öppnar Surf Shacks femte restaurang

Beyond Meat i partnerskap med Alibaba

Digital kunskapsbank om hygien i restauranger

Stekhet duell i de svenska burgarnas hemstad

Max vs Bastard Burgers på Timmermansgatan i Luleå.

Nyhetsbrev

Nya restauranger flyttar in på Sergelgatan

Bockholmengruppen ska driva både en kvarterskrog i gatuplan och en takservering.

Arkiv

Dryckesbranschen fortsätter att växa

Pommes frites-olja ska bli diesel

Foodora i samarbete med el-scooterföretag

Alkoholfri öl från mikrobryggeri i ny Burger King-meny

Nässjö nästa för Max – men bygget kan försenas ytterligare

Nytt kafferosteri till Sickla

Kinesiska Zhenmeat lanserar växtbaserat fläsk och kräftor

Första Harrys med ny svenskt brasseri-stil

Bråda dagar för Fredrik Eriksson

Rusning till Långbro värdshus och restaurangen i Nationalmuseum öppen igen.

Carlsberg vill stötta restaurangerna med unikt glas

Restauranggrossisten i trångmål – planerar för tuff höst

Sveriges första virtuella food court

Kasais köksmästare bakom det nya krogkonceptet.

Hon ska göra Sabis mer synligt

Kända kockar serverar Abbas sill på pop up-krog

Digitala kedjan Tacotarian ska stötta lokala restauranger

Nya Beyond-fabriker ska möta efterfrågan i Europa

Tävling
En kvinna och sju män klara för final i Årets kock

Sparrisen hotad av frost och corona

Jägermeister satsar på svensk webbshop

Donkin Donuts nyanställer 25 000

Ny Pontus-bistro på Kungsholmen i höst

Ölproducent öppnar pop up-restaurang i Sundsvall

Max nyinvger i Ystad

Ännu en Waynes invigd

Tummen upp för insjöfisk – men dystert för torsken

Även färska råvaror i Urban Delis nya webbutik

Black Bottle Rosé med ny etikett

Den platta vinflaskan gör entré

Resten av Vapiano i konkurs

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.11