23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på RS & FastFood

Burgerkedja med eldskärm

Kampanjar och lanserar heminredningsprodukt och ger en känga åt tidigare eldskärmsdebatt.

Burger King kampanjar och lanserar en 13 kilo tung eldskärm ritad av danska designstudion Carl & Carl föreställande en restaurang. Därmed gjuter kedjan nytt liv i debatten prins Carl Philips objekt föreställde slottet Tre Kronor som lanserades 2010 och som sedan anklagades för att vara ett plagiat.



" Att designa en eldskärm är trots allt inte ett jobb för en prins – det är ett jobb för en kung", skriver Burger King i ett pressmeddelande.

-Det är inte bara en snygg design, den håller dessutom flammorna i schack. Och vi lanserar den lagom till jul då flest husbränder inträffar, säger Iwo Zakowski, vd för Burger King i Sverige.



Eldskärmen säljs i begränsad upplaga för 995 kronor på burgerking.se
samt i några utvalda restauranger. Produktionen är gjord svenska gjuteriet Tierp som har 120 års erfarenhet av järngjutning.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078