23948sdkhjf

Björn Ulvaeus köper Hasselbacken

| Av redaktionen | Tipsa redaktionen

På väg att förverkliga sin nöjesvision på Djurgården.

Björn Ulvaeus utvidgar sitt nöjesimperium på Djurgården. Pop House, där Conni Jonsson och Björn Ulvaeus är huvudägare, har i veckan tagit över Hasselbacken från Scandic Hotels. Enligt Dagens industri har Pop House betalat 230 miljoner för verksamheten. Själva fastigheten kommer dock fortsatt att ägas av Pandox AB.

Hasselbacken ligger vägg i vägg med Cirkus som redan ägs av Pop House Sweden, vars portfölj även består av ABBA The Museum och Pop House Hotel. Allt beläget i samma kvarter på Djurgården. 

– Jag vill att Hasselbacken ska återfå sin forna glans och än en gång bli den oas som det faktiskt varit. Ända sedan jag var med och gjorde Kristina från Duvemåla, Chess och Mamma Mia! på Cirkus har jag känt att Cirkus och Hasselbacken hör ihop. Hasselbacken kompletterar våra övriga verksamheter och nu är vi på god väg att förverkliga visionen om en unik teater-, musik- och nöjesdestination på Djurgården, säger Björn Ulvaeus. 

Hasselbacken har anor sedan 1760-talet och är en del av svensk hotell- och restauranghistoria. I dag ingår restaurang, bar, konferenslokaler och ett hotell med drygt 100 rum i verksamheten.

Mer om: Hasselbacken
Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Enkla åtgärder minskar take away-skräp

Punk Royale tar över klassisk kvarterskrog

Här öppnar ny Sibyllarestaurang

Stjärnkrögaren säljer sina Gamla stan-krogar

Flying Elk, Corner Club och Gaston får nya ägare.

Kopparbergs ”pink gin” överträffar förväntningarna

Var tionde öl är alkoholfri

Nyhetsbrev

Hit kommer Linnea & Basilika

Arkiv

Ny krog med unikt brasilianskt koncept

Prinsen fortsätter traditionen – med i Årets kock-juryn

Restaurang med takterass i nya Sergelhuset

Anrikt konditori i konkurs

Men det mer än 150 år gamla konditoriet kan leva vidare.

Minskad försäljning för convenience

Spendrups och matbloggare bland finalisterna i Dagligvarugalan

Ny affärsområdeschef för Sabis restauranger

Internationell stjärnglans i Årets kock-juryn

Glass i stora kajaklass

Pontus nya koncept: franskt bistrocafé

Här hamnar Axfoods nästa snabbgross-butik

McDonald's nya skylt för elladdning

Han är årets världskonditor

Hoppas få fler intresserade av choklad.

Krögarna bakom Jim & Jacob öppnar ny krog

Harrys växer

Absolut har startat resan mot 100 procent nedbrytbar flaska

Han blir ny vd på Delicato

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.128