23948sdkhjf

Björn Ulvaeus köper Hasselbacken

| Av redaktionen | Tipsa redaktionen

På väg att förverkliga sin nöjesvision på Djurgården.

Björn Ulvaeus utvidgar sitt nöjesimperium på Djurgården. Pop House, där Conni Jonsson och Björn Ulvaeus är huvudägare, har i veckan tagit över Hasselbacken från Scandic Hotels. Enligt Dagens industri har Pop House betalat 230 miljoner för verksamheten. Själva fastigheten kommer dock fortsatt att ägas av Pandox AB.

Hasselbacken ligger vägg i vägg med Cirkus som redan ägs av Pop House Sweden, vars portfölj även består av ABBA The Museum och Pop House Hotel. Allt beläget i samma kvarter på Djurgården. 

– Jag vill att Hasselbacken ska återfå sin forna glans och än en gång bli den oas som det faktiskt varit. Ända sedan jag var med och gjorde Kristina från Duvemåla, Chess och Mamma Mia! på Cirkus har jag känt att Cirkus och Hasselbacken hör ihop. Hasselbacken kompletterar våra övriga verksamheter och nu är vi på god väg att förverkliga visionen om en unik teater-, musik- och nöjesdestination på Djurgården, säger Björn Ulvaeus. 

Hasselbacken har anor sedan 1760-talet och är en del av svensk hotell- och restauranghistoria. I dag ingår restaurang, bar, konferenslokaler och ett hotell med drygt 100 rum i verksamheten.

Mer om: Hasselbacken
Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Folkparkens grillkiosk redo att servera

Fortsatt uppåt för cityrestaurangerna

Domino's ägare lämnar Norden – vill sälja svenska verksamheten

Vrå nyöppnar med spårbar meny

Operakällarens privata vinbar blir publik

Nobiskällaren öppnar den 5 november.

Rekordmånga tävlade i SM i Mathantverk

Nyhetsbrev

Fiskfoderprojekt ska ge hållbart odlad gourmetfisk

Arkiv

För andra gången på 28 år – alkoholfri öl vann finaste priset

Malaysisk snabbmatskedja till Europa – väljer Kista Galleria

Trion bakom Tjoget tar aperitivokulturen till NK

Först fjällen sedan Avenyn för Boqueria

28-åring korad till Årets konditor

Världens första ölflaska i papper

Ica-folk ska driva restaurang i expansivt område

Brödernas krogimperium byter namn och nyöppnar krog

Ett steg till för e-handelsgrossisten – börjar med alkohol

Rabatt på kaffe leder till färre muggar

Svenska expansionen tar fart – här är städerna dit KFC är på väg

Snabbmatskedjan ska gå från dagens åtta till hundratalet svenska restauranger.

Beijing8 nu även i Täby

Tallink tar Burger King till Baltikum

Öppningsdags för italienska satsningar x 2

Santo och Emanuel italienska nytillskott i Stockholms krogvärld.

Bageriingrediensproducent byter namn

Absolutflaska hyllar återvinning

Kändiskock öppnar krog med hälsosam profil

Hon ska förändra Smaka på Stockholm

Alvestaglass ska distribuera Häagen-Dazs i Sverige

Max fick pris av FN

Nu lanserar Karma sin kyl på bred front

Så mycket kostade årets första hummer

Ny must signerad Ranelid

”Omöjlig” burgare nu även i butiker

Hållbarhetspris till matsvinnsentreprenör

Max förstärker ledningen

Upper House får Årets kock-medaljör i köket

Tävling
Han vann titeln Årets Ekokock

Mentorpriset till Ulrika Brydling

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.116