23948sdkhjf

Familjer testar middagar åt Urban Deli

| Av redaktionen | Tipsa redaktionen

Urban Deli låter 50 familjer testa olika middagslösningar. Testet pågår under en månad och familjerna ger löpande synpunkter om smak, innehåll, förpackningar och distribution och hjälper därigenom Urban Deli att utveckla sitt erbjudande.

Läs också: Även färska råvaror i Urban Delis nya webbutik

– Vi vet att våra gäster vill äta god mat med hög kvalitet, men att de har lite tid att lägga på matlagning i vardagen. Med stor variation i olika rätter, och fokus på stor andel vegetariska alternativ gör vi det nu enkelt att med ett digitalt gränssnitt förbeställa och hämta maten i butiken, säger Sibel Wolff, marknadschef Urban Deli.

Middagslösningarna består av veganska, lakto-ovo-, fisk- och kötträtter. Rätterna tar 10-30 minuter att färdigställa. Vissa rätter är helt färdiglagade och kräver bara uppvärmning, medan andra rätter kräver stekning eller avbakning i ugn.

All mat lagas från grunden och utan tillsatser av kockar i Sickla. Köttet är av svenskt ursprung och förpackningarna gjorda av antingen förnyelsebar råvara eller återvunnen plast. Middagslösningarna är paketerade som kassar och kostar mellan 89 och 179 kronor för två personer. 

Urban Deli ingår i Axfoodkoncernen. Företagets mix av matbutik, saluhall, bar och restaurang finns i dag i Sickla samt på Nytorget, Sveavägen, Åhléns City och Centralen i Stockholm.

Mer om: Urban Deli
Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Tävling
Bästa unga kvinnliga kocken med fokus och fart

Thilda Mårtensson segrade i Gastronomi Sverige Commis Award.

Franchise växer – men ingen garanti för succé

Branschorganisationens vd: Det finns en rad fällor med franchise,

Ännu en Waynes invigd

Tummen upp för insjöfisk – men dystert för torsken

Drar in 68 miljoner till satsning på hälsosam glass

Litet kaffeföretag vände under coronakrisen

Nyhetsbrev

Även färska råvaror i Urban Delis nya webbutik

Arkiv

Snabbmatsbranschen sen med alkoholfritt

Tips på de alkoholfria alternativen som passar bäst till burgare, korv, sushi och annan snabbmat.

Så blir nya Gondolen – öppnar igen i augusti 2022

Utöver Gondolen planerar Anna Lallerstedt ytterligare en restaurang i Katarinahuset med helt nytt koncept.

Black Bottle Rosé med ny etikett

Den platta vinflaskan gör entré

Ökad lokal försäljning efter Local Hero-upprop

Sushi Yama fortsätter gasa – två nya restauranger samma vecka

Resten av Vapiano i konkurs

Gateau öppnar nytt – på nätet

Tävling
19 män och 5 kvinnor vidare till Årets kock-kvalet

Meatballs for the People på OKQ8-stationer

Kopparbergs drogs ner av corona – tror på sommaren

Ny Jureskogburgare i samarbete med BBQ-profil från Texas

Thaimatskedjan Linnea & Basilika ynglar av sig

Om ett år finns franchisekedjan på minst 14 ställen.

Waynes öppnar i Linköping i egen regi

Västerbottensost + Max = sant

Kafferosteri flyttar till Slakthusområdet – och öppnar kaffebar

Anrikt bageri i konkurs

Espresso House i samarbete med Matsmart

Miljardskuld för Joe & The Juice

Sibyllas burgare körs ut med taxi

Kiviks satsar och investerar

Paradiset återuppstår – med produktfokus

Chark-SM tar in vegetariskt

Digital kölapp i framtidens kösystem

Raps kan bli framtidens burgare

Nu öppnar delar av Tennstopet igen

Regeringen inför omställningsstöd för företag

Närapå fördubblade intäkter för Delivery Hero

Baranställda erbjuds gratis spritutbildning

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.093