23948sdkhjf

Med pizzabotten på väg mot toppen

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

Det råder bråda dagar på pizzafabriken Tony's pizza i Nyköping som ägs av företaget Foodster just nu. Årets tyngsta period, sommaren, står för dörren och företaget har fått anställa sex nya medarbetare för att klara av trycket. Ett tryck som dels beror på säsongen, men även på det lilla bageriets nya samarbete med 7-eleven som nu helt gått in för att satsa på pizza. Det Tony's pizza gör är att de levererar färdiga pizzor som gräddas i hutik.

Läs också: Nya vd:n trycker på gasen: ”Minst 20 nya butiker per år”

– Vi kommer att dubbla produktionen nu framöver då vi har vår största produktionsperiod mellan april och augusti. Det blir närmare 400 000 pizzor då, säger Tony Gerasovski, grundare av Tony's pizza.

Förutom nyanställningar kommer Tony's pizza även att investera i ny utrustning framöver för att kunna hålla uppe produktionen. Alla bottnar som levereras till kunderna är handbakade vilket i sig sätter vissa begränsningar på tempot.

– Ugnen är också lite av en begränsning men vi ska utöka produktionsbanan med en helt ny produktionsbana där vi går från att kunna producera 320-350 bottnar i timmen 1050 istället, säger Tony Gerasovski.

Fördubblingen i produktionen beror till stor del, men inte endast, på det nya samarbetet med 7-eleven och det är framförallt till conveniencekedjor och liknande restaurangverksamheter som köper både pizzabottnar och färdiga pizzor.

– Det är där vi har vårt fokus, vi var i dagligvaruhandelns en sväng också men det är svårt att slå sig fram där, säger Tony Gerasovski.

Tony's pizza har tidigare även gjort sig kända för sin innovativa satsning på pizzabottnar via posten och även om den satsningen inte dragit ifrån lika mycket som försäljningen till restaurang- och storkök säger Tony Gerasovski att de nu har en ny produkt på gång för hemmabagarna som de kommer att lansera under hösten.

Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Först fjällen sedan Avenyn för Boqueria

28-åring korad till Årets konditor

Världens första ölflaska i papper

Ica-folk ska driva restaurang i expansivt område

Brödernas krogimperium byter namn och nyöppnar krog

Ett steg till för e-handelsgrossisten – börjar med alkohol

Nyhetsbrev

Rabatt på kaffe leder till färre muggar

Arkiv

Svenska expansionen tar fart – här är städerna dit KFC är på väg

Snabbmatskedjan ska gå från dagens åtta till hundratalet svenska restauranger.

Beijing8 nu även i Täby

Tallink tar Burger King till Baltikum

Öppningsdags för italienska satsningar x 2

Santo och Emanuel italienska nytillskott i Stockholms krogvärld.

Bageriingrediensproducent byter namn

Absolutflaska hyllar återvinning

Kändiskock öppnar krog med hälsosam profil

Hon ska förändra Smaka på Stockholm

Alvestaglass ska distribuera Häagen-Dazs i Sverige

Unik matupplevelse i 3D på pop up-restaurang

Restaurang Kasai gästas av Banquet of Hoshena.

Här växer en ny matdestination fram

Två nya Compass-restauranger

Max fick pris av FN

Östermalmshallen ännu dyrare – notan nu 1,3 miljarder

Politikerna skyller på varandra – och vill sälja hotelldelen

Tvisten löst – nu blir det Krubb igen i sjöstan

Tävling
Närmare råvarorna i kocklandslagets nya tema

Nu lanserar Karma sin kyl på bred front

Så mycket kostade årets första hummer

Ny must signerad Ranelid

”Omöjlig” burgare nu även i butiker

Hållbarhetspris till matsvinnsentreprenör

Max förstärker ledningen

Upper House får Årets kock-medaljör i köket

Tävling
Han vann titeln Årets Ekokock

Mentorpriset till Ulrika Brydling

Utredning om skatt på engångsartiklar

Hungrig läggs ned

Scandic och Spendrups gör öl på överblivet bröd

Atria lanserar vegetariskt varumärke

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.215