23948sdkhjf

Med pizzabotten på väg mot toppen

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

Det råder bråda dagar på pizzafabriken Tony's pizza i Nyköping som ägs av företaget Foodster just nu. Årets tyngsta period, sommaren, står för dörren och företaget har fått anställa sex nya medarbetare för att klara av trycket. Ett tryck som dels beror på säsongen, men även på det lilla bageriets nya samarbete med 7-eleven som nu helt gått in för att satsa på pizza. Det Tony's pizza gör är att de levererar färdiga pizzor som gräddas i hutik.

Läs också: Nya vd:n trycker på gasen: ”Minst 20 nya butiker per år”

– Vi kommer att dubbla produktionen nu framöver då vi har vår största produktionsperiod mellan april och augusti. Det blir närmare 400 000 pizzor då, säger Tony Gerasovski, grundare av Tony's pizza.

Förutom nyanställningar kommer Tony's pizza även att investera i ny utrustning framöver för att kunna hålla uppe produktionen. Alla bottnar som levereras till kunderna är handbakade vilket i sig sätter vissa begränsningar på tempot.

– Ugnen är också lite av en begränsning men vi ska utöka produktionsbanan med en helt ny produktionsbana där vi går från att kunna producera 320-350 bottnar i timmen 1050 istället, säger Tony Gerasovski.

Fördubblingen i produktionen beror till stor del, men inte endast, på det nya samarbetet med 7-eleven och det är framförallt till conveniencekedjor och liknande restaurangverksamheter som köper både pizzabottnar och färdiga pizzor.

– Det är där vi har vårt fokus, vi var i dagligvaruhandelns en sväng också men det är svårt att slå sig fram där, säger Tony Gerasovski.

Tony's pizza har tidigare även gjort sig kända för sin innovativa satsning på pizzabottnar via posten och även om den satsningen inte dragit ifrån lika mycket som försäljningen till restaurang- och storkök säger Tony Gerasovski att de nu har en ny produkt på gång för hemmabagarna som de kommer att lansera under hösten.

Håll dig uppdaterad med RS & FastFood

Jag accepterar Nordiske Mediers villkor och avtal

Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Klart med ny vd för Restaurangakademien

Svensk sprit tog hem guld i USA

Ny alkoholfri öl till dumplings

Löfbergs hyr ut ryggsäckar med fika

Här öppnar Surf Shacks femte restaurang

Beyond Meat i partnerskap med Alibaba

Nyhetsbrev

Digital kunskapsbank om hygien i restauranger

Arkiv

Stekhet duell i de svenska burgarnas hemstad

Max vs Bastard Burgers på Timmermansgatan i Luleå.

Nya restauranger flyttar in på Sergelgatan

Bockholmengruppen ska driva både en kvarterskrog i gatuplan och en takservering.

Dryckesbranschen fortsätter att växa

Pommes frites-olja ska bli diesel

Foodora i samarbete med el-scooterföretag

Alkoholfri öl från mikrobryggeri i ny Burger King-meny

Nässjö nästa för Max – men bygget kan försenas ytterligare

Nytt kafferosteri till Sickla

Kinesiska Zhenmeat lanserar växtbaserat fläsk och kräftor

Första Harrys med ny svenskt brasseri-stil

Bråda dagar för Fredrik Eriksson

Rusning till Långbro värdshus och restaurangen i Nationalmuseum öppen igen.

Carlsberg vill stötta restaurangerna med unikt glas

Restauranggrossisten i trångmål – planerar för tuff höst

Sveriges första virtuella food court

Kasais köksmästare bakom det nya krogkonceptet.

Hon ska göra Sabis mer synligt

Kända kockar serverar Abbas sill på pop up-krog

Digitala kedjan Tacotarian ska stötta lokala restauranger

Sparrisen hotad av frost och corona

Jägermeister satsar på svensk webbshop

Donkin Donuts nyanställer 25 000

Ny Pontus-bistro på Kungsholmen i höst

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.125