23948sdkhjf

Nets testar swishmodul i restaurangmiljö

| Av Joachim Björk | Tipsa redaktionen

Svenskarnas swishande hittar allt fler vägar in till de fysiska kassorna. Nu introducerar betaltjänstföretaget Nets en ny bluetoothmodul som möjliggör kassaintegrerade och skalbara betalningar med Swish i vanliga kassor.

Modulen pilottestas nu på tjänsteleverantören Coors stora lunchrestaurang Entré i Kista. Ett stort steg för Swish att även bli starkare inom dagligvaru- och servicehandeln tillsammans med Nets, enligt ett pressmeddelande.

– Sju miljoner svenskar går runt med Swish-appen i fickan och vi ser tydligt att efterfrågan för smidigare betalningar i fysiska miljöer ökar. Det känns superkul att erbjuda möjligheten att blippa sin mobil för att betala med Swish, säger Pär Ekroth, marknadschef på Swish, i en kommentar.

Bluetoothmodulen med monteras enkelt fast och ansluter till den befintliga betalningsterminalen från Nets, som då blir helt kassaintegrerad. Handlare kan enkelt implementera lösningen, och det öppnar också för bättre möjligheter till lojalitetsprogram eftersom mobilen används.

– Betalningsupplevelsen liknar kontaktlös betalning vilket konsumenterna är vana vid. Handlare kan enkelt installera lösningen och kan på så sätt ta emot Swishbetalningar via befintliga Netsterminaler. Detta öppnar även för bättre möjligheter till lojalitetsprogram genom den ökade digitaliseringen, säger Jan Lundequist, betalningsexpert på Nets.

I årets Nets Nordic Payment Report uppgav något fler svenskar att de använder mobilbetalningar inom den fysiska handeln än året innan, 68 jämfört med 65 procent. Och hela 58 procent föredrar Swish i fysiska miljöer.

Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Här är nya styrelsen för Årets kock

Ken's tredje restaurang i Uppsala

Edward Bloms korv: ”Vild och vågad”

Tävling
Kål och morot på årets godaste macka

SM-titeln till Viktor Lind för veganskt alternativ.

Snart kommer Coca-Colas hallonsmak

Niklas Ekstedts nya eldiga tv-serie

Nyhetsbrev

Hedda Spendrup lanserar nytt bryggeri

Arkiv

Ny Harrys i återuppbyggt träkvarter

Vassa Eggens 20-årsfirande i musikens tecken

La Colline ut – ny brasserisatsning in

Kändisagentur ger sig in i restaurangbranschen ihop med krogprofilen Kenneth Hallström.

Martin & Servera blir helägt av Axel Johnson

De ska testa pant på take away-förpackningar

McDonald's sparkar sin vd – kärleksaffär bröt mot reglerna

1

Lista: Sveriges största ölbryggerier

Oppigårds bryggeri i Hedemora är landets största mikrobryggeri.

Restaurangerna fortsätter ta andelar från dagligvaruhandeln

Då öppnar Max på Kungsholmen

Specialutgåva av Blossa lanseras i sju länder

McDonald's tillbaka i Skellefteå efter tolv år

Nu ska det destilleras gin i Kalix

Carlsberg höjer åter utsikterna för 2019

Impossible foods vill till Europa

Gondolen tvingas flytta – strid om tidpunkten

Alkoläsken ökar kraftigt

Pas D'art krogbrödernas största satsning hittills

Nytt bistrokoncept i Wienercaféets gamla lokaler på Biblioteksgatan i Stockholm.

Caketails på NK:s nya Schweizeri

Judas Priest lanserar egen rom

Japansk cocktailbar öppnar på Tak

Gourmet Food tar in nya delägare

Fortsatt uppåt för restaurangerna – särskilt i city

Vrå nyöppnar med spårbar meny

Fiskfoderprojekt ska ge hållbart odlad gourmetfisk

Världens första ölflaska i papper

Rabatt på kaffe leder till färre muggar

Beijing8 nu även i Täby

Absolutflaska hyllar återvinning

Hon ska förändra Smaka på Stockholm

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.119