23948sdkhjf

Nets testar swishmodul i restaurangmiljö

| Av Joachim Björk | Tipsa redaktionen

Svenskarnas swishande hittar allt fler vägar in till de fysiska kassorna. Nu introducerar betaltjänstföretaget Nets en ny bluetoothmodul som möjliggör kassaintegrerade och skalbara betalningar med Swish i vanliga kassor.

Modulen pilottestas nu på tjänsteleverantören Coors stora lunchrestaurang Entré i Kista. Ett stort steg för Swish att även bli starkare inom dagligvaru- och servicehandeln tillsammans med Nets, enligt ett pressmeddelande.

– Sju miljoner svenskar går runt med Swish-appen i fickan och vi ser tydligt att efterfrågan för smidigare betalningar i fysiska miljöer ökar. Det känns superkul att erbjuda möjligheten att blippa sin mobil för att betala med Swish, säger Pär Ekroth, marknadschef på Swish, i en kommentar.

Bluetoothmodulen med monteras enkelt fast och ansluter till den befintliga betalningsterminalen från Nets, som då blir helt kassaintegrerad. Handlare kan enkelt implementera lösningen, och det öppnar också för bättre möjligheter till lojalitetsprogram eftersom mobilen används.

– Betalningsupplevelsen liknar kontaktlös betalning vilket konsumenterna är vana vid. Handlare kan enkelt installera lösningen och kan på så sätt ta emot Swishbetalningar via befintliga Netsterminaler. Detta öppnar även för bättre möjligheter till lojalitetsprogram genom den ökade digitaliseringen, säger Jan Lundequist, betalningsexpert på Nets.

I årets Nets Nordic Payment Report uppgav något fler svenskar att de använder mobilbetalningar inom den fysiska handeln än året innan, 68 jämfört med 65 procent. Och hela 58 procent föredrar Swish i fysiska miljöer.

Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Ölproducent öppnar pop up-restaurang i Sundsvall

Naturskön matupplevelse på restaurang Nowhere

Pionjärprojekt med biobaserade plastflaskor

Målet är att ha de första biobaserade flaskorna i butikerna 2023. 

Entreprenör köper huvuddelen av Vapiano

Max nyinvger i Ystad

Svenska Burger King först med återvinningsbar ventilation

Nyhetsbrev

Tävling
Bästa unga kvinnliga kocken har fokus och fart

Thilda Mårtensson segrade i Gastronomi Sverige Commis Award.

Arkiv

Franchise växer – men ingen garanti för succé

Branschorganisationens vd: Det finns en rad fällor med franchise,

Ännu en Waynes invigd

Tummen upp för insjöfisk – men dystert för torsken

Drar in 68 miljoner till satsning på hälsosam glass

Litet kaffeföretag vände under coronakrisen

Även färska råvaror i Urban Delis nya webbutik

Snabbmatsbranschen sen med alkoholfritt

Tips på de alkoholfria alternativen som passar bäst till burgare, korv, sushi och annan snabbmat.

Så blir nya Gondolen – öppnar igen i augusti 2022

Utöver Gondolen planerar Anna Lallerstedt ytterligare en restaurang i Katarinahuset med helt nytt koncept.

Black Bottle Rosé med ny etikett

Den platta vinflaskan gör entré

Ökad lokal försäljning efter Local Hero-upprop

Sushi Yama fortsätter gasa – två nya restauranger samma vecka

Resten av Vapiano i konkurs

Gateau öppnar nytt – på nätet

Tävling
19 män och 5 kvinnor vidare till Årets kock-kvalet

Meatballs for the People på OKQ8-stationer

Kopparbergs drogs ner av corona – tror på sommaren

Västerbottensost + Max = sant

Kafferosteri flyttar till Slakthusområdet – och öppnar kaffebar

Anrikt bageri i konkurs

Espresso House i samarbete med Matsmart

Miljardskuld för Joe & The Juice

Sibyllas burgare körs ut med taxi

Kiviks satsar och investerar

Paradiset återuppstår – med produktfokus

Chark-SM tar in vegetariskt

Digital kölapp i framtidens kösystem

Raps kan bli framtidens burgare

Nu öppnar delar av Tennstopet igen

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.141