23948sdkhjf

Ny must signerad Ranelid

| Av Marcus Petersson | Tipsa redaktionen

Ett unikt samarbete har inletts mellan Björn Ranelid och Kiviks Musteri, där Ranelids egna äpplen ska buteljera hans kärlek till Österlen i Björn Ranelid Paradismust. Lanseringen sker lagom till den traditionella Äppelmarknaden i Kivik, den 28-29 september.

Läs också: Kiviks satsar och investerar

Familjeföretaget Kiviks Musteri är starkt förknippat med Österlen och böljande äppelodlingar. Äpplet och trakten ligger dem nära hjärtat, vilket de har gemensamt med författaren Björn Ranelid som delar av året bor granne med musteriet. Men det få vet är att Björn dessutom själv äger 4 hektar äppelodling.

Nu bekräftar Kiviks Musteri nyheten om samarbetet med den kända Österlenprofilen. Lagom till Äppelmarknaden lanserar musteriet en specifik äppelmust gjord på äpplen från författarens odling och den ska bära hans namn, Björn Ranelid Paradismust. Vanligtvis är det hans ord som transfereras till känslor, men nu ska alltså även hans äpplen buteljera hans kärlek till Österlen.

– Många kända personer har viner döpta efter sig. Men jag dricker inte alkohol och föredrar att ha mitt namn på en nyttig dryck. När musteriet föreslog att vi skulle göra en särskild Björn Ranelid-must ser jag det som en större hedersbetygelse än alla priser i världen, säger Björn Ranelid.

– Österlen är en fantastisk plats, ett starkt varumärke som vi gärna bidrar till att göra ännu starkare. Att få samarbeta kring det svenska äpplet med någon som har ett lika stort hjärta för Österlen som vi känns oerhört bra, säger Daniel Gejde, sälj- och marknadsansvarig på Kiviks Musteri.

Läs mer om:Kiviks Musteri
Håll dig uppdaterad med RS & FastFood

Jag accepterar Nordiske Mediers villkor och avtal

Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Stjärnkocken Mathias Dahlgren i Hemköps kampanj

Foodora i samarbete med Instagram

Klart med ny vd för Restaurangakademien

Svensk sprit tog hem guld i USA

Ny alkoholfri öl till dumplings

Löfbergs hyr ut ryggsäckar med fika

Nyhetsbrev

Här öppnar Surf Shacks femte restaurang

Arkiv

Beyond Meat i partnerskap med Alibaba

Digital kunskapsbank om hygien i restauranger

Stekhet duell i de svenska burgarnas hemstad

Max vs Bastard Burgers på Timmermansgatan i Luleå.

Nya restauranger flyttar in på Sergelgatan

Bockholmengruppen ska driva både en kvarterskrog i gatuplan och en takservering.

Dryckesbranschen fortsätter att växa

Pommes frites-olja ska bli diesel

Foodora i samarbete med el-scooterföretag

Alkoholfri öl från mikrobryggeri i ny Burger King-meny

Nässjö nästa för Max – men bygget kan försenas ytterligare

Nytt kafferosteri till Sickla

Kinesiska Zhenmeat lanserar växtbaserat fläsk och kräftor

Första Harrys med ny svenskt brasseri-stil

Bråda dagar för Fredrik Eriksson

Rusning till Långbro värdshus och restaurangen i Nationalmuseum öppen igen.

Carlsberg vill stötta restaurangerna med unikt glas

Restauranggrossisten i trångmål – planerar för tuff höst

Sveriges första virtuella food court

Kasais köksmästare bakom det nya krogkonceptet.

Hon ska göra Sabis mer synligt

Sparrisen hotad av frost och corona

Jägermeister satsar på svensk webbshop

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.11