23948sdkhjf

Ny must signerad Ranelid

| Av Marcus Petersson | Tipsa redaktionen

Ett unikt samarbete har inletts mellan Björn Ranelid och Kiviks Musteri, där Ranelids egna äpplen ska buteljera hans kärlek till Österlen i Björn Ranelid Paradismust. Lanseringen sker lagom till den traditionella Äppelmarknaden i Kivik, den 28-29 september.

Läs också: Kiviks satsar och investerar

Familjeföretaget Kiviks Musteri är starkt förknippat med Österlen och böljande äppelodlingar. Äpplet och trakten ligger dem nära hjärtat, vilket de har gemensamt med författaren Björn Ranelid som delar av året bor granne med musteriet. Men det få vet är att Björn dessutom själv äger 4 hektar äppelodling.

Nu bekräftar Kiviks Musteri nyheten om samarbetet med den kända Österlenprofilen. Lagom till Äppelmarknaden lanserar musteriet en specifik äppelmust gjord på äpplen från författarens odling och den ska bära hans namn, Björn Ranelid Paradismust. Vanligtvis är det hans ord som transfereras till känslor, men nu ska alltså även hans äpplen buteljera hans kärlek till Österlen.

– Många kända personer har viner döpta efter sig. Men jag dricker inte alkohol och föredrar att ha mitt namn på en nyttig dryck. När musteriet föreslog att vi skulle göra en särskild Björn Ranelid-must ser jag det som en större hedersbetygelse än alla priser i världen, säger Björn Ranelid.

– Österlen är en fantastisk plats, ett starkt varumärke som vi gärna bidrar till att göra ännu starkare. Att få samarbeta kring det svenska äpplet med någon som har ett lika stort hjärta för Österlen som vi känns oerhört bra, säger Daniel Gejde, sälj- och marknadsansvarig på Kiviks Musteri.

Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Litet kaffeföretag vände under coronakrisen

Även färska råvaror i Urban Delis nya webbutik

Snabbmatsbranschen sen med alkoholfritt

Tips på de alkoholfria alternativen som passar bäst till burgare, korv, sushi och annan snabbmat.

Så blir nya Gondolen – öppnar igen i augusti 2022

Utöver Gondolen planerar Anna Lallerstedt ytterligare en restaurang i Katarinahuset med helt nytt koncept.

Black Bottle Rosé med ny etikett

Den platta vinflaskan gör entré

Nyhetsbrev

Ökad lokal försäljning efter Local Hero-upprop

Arkiv

Sushi Yama fortsätter gasa – två nya restauranger samma vecka

Resten av Vapiano i konkurs

Gateau öppnar nytt – på nätet

Tävling
19 män och 5 kvinnor vidare till Årets kock-kvalet

Meatballs for the People på OKQ8-stationer

Kopparbergs drogs ner av corona – tror på sommaren

Ny Jureskogburgare i samarbete med BBQ-profil från Texas

Thaimatskedjan Linnea & Basilika ynglar av sig

Om ett år finns franchisekedjan på minst 14 ställen.

Waynes öppnar i Linköping i egen regi

Västerbottensost + Max = sant

Kafferosteri flyttar till Slakthusområdet – och öppnar kaffebar

Anrikt bageri i konkurs

Espresso House i samarbete med Matsmart

Succé för Gustav ”Jävligt gott” Johansson i nya matkanalen

Drygt en halv miljon tittade på nya kanalen Godare i april.

Efter konkurserna – Vapiano-kedjan får nygammal ägare

Bensinmackarna utmanar vägkrogar och snabbmatskedjor

Preem och Cirkle K storsatsar på sina kafé- och matkoncept.

Miljardskuld för Joe & The Juice

Sibyllas burgare körs ut med taxi

Kiviks satsar och investerar

Paradiset återuppstår – med produktfokus

Chark-SM tar in vegetariskt

Digital kölapp i framtidens kösystem

Raps kan bli framtidens burgare

Nu öppnar delar av Tennstopet igen

Regeringen inför omställningsstöd för företag

Närapå fördubblade intäkter för Delivery Hero

Baranställda erbjuds gratis spritutbildning

Foodora växer så det knakar – 300 nya tjänster i mars

Bättre än väntat för Coca-Cola

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.141