23948sdkhjf

Alvestaglass ska distribuera Häagen-Dazs i Sverige

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

Glassgiganten Häagen-Dazs har ivdag en omsättning på cirka 95 miljoner kronor i det svenska butiksledet, men har ambition att växa ytterligare. För att åstadkomma detta ingår det amerikanska företaget nu ett distributionssamarbete med Alvestaglass för att kunna växa genom företagets försäljningsmodell. Avtalet är det största i sitt slag för Alvestaglass sedan starten 2008.

Distributionsavtalet är skrivet med Häagen-Dazs ägare General Mills och innebär att Alvestaglass från och med den 14 oktober blir ansvarig för försäljning och distribution av hela Häagen-Dazs sortiment i Sverige.

– Häagen-Dazs är ett av världens starkaste glassvarumärken och man har valt Alvestaglass som samarbetspartner i Sverige. Vi ser en mycket stor potential att öka Häagen-Dazs marknadsandel i Sverige. Med Häagen-Dazs i produktportföljen kommer vi att kunna dubblera vår omsättning på glass under 2020, säger Richard Hertvig, vd på Alvestaglass, i en kommentar.

Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Ölproducent öppnar pop up-restaurang i Sundsvall

Naturskön matupplevelse på restaurang Nowhere

Pionjärprojekt med biobaserade plastflaskor

Målet är att ha de första biobaserade flaskorna i butikerna 2023. 

Entreprenör köper huvuddelen av Vapiano

Max nyinvger i Ystad

Svenska Burger King först med återvinningsbar ventilation

Nyhetsbrev

Tävling
Bästa unga kvinnliga kocken har fokus och fart

Thilda Mårtensson segrade i Gastronomi Sverige Commis Award.

Arkiv

Franchise växer – men ingen garanti för succé

Branschorganisationens vd: Det finns en rad fällor med franchise,

Ännu en Waynes invigd

Tummen upp för insjöfisk – men dystert för torsken

Drar in 68 miljoner till satsning på hälsosam glass

Litet kaffeföretag vände under coronakrisen

Även färska råvaror i Urban Delis nya webbutik

Snabbmatsbranschen sen med alkoholfritt

Tips på de alkoholfria alternativen som passar bäst till burgare, korv, sushi och annan snabbmat.

Så blir nya Gondolen – öppnar igen i augusti 2022

Utöver Gondolen planerar Anna Lallerstedt ytterligare en restaurang i Katarinahuset med helt nytt koncept.

Black Bottle Rosé med ny etikett

Den platta vinflaskan gör entré

Ökad lokal försäljning efter Local Hero-upprop

Sushi Yama fortsätter gasa – två nya restauranger samma vecka

Resten av Vapiano i konkurs

Gateau öppnar nytt – på nätet

Tävling
19 män och 5 kvinnor vidare till Årets kock-kvalet

Meatballs for the People på OKQ8-stationer

Kopparbergs drogs ner av corona – tror på sommaren

Västerbottensost + Max = sant

Kafferosteri flyttar till Slakthusområdet – och öppnar kaffebar

Anrikt bageri i konkurs

Espresso House i samarbete med Matsmart

Miljardskuld för Joe & The Juice

Sibyllas burgare körs ut med taxi

Kiviks satsar och investerar

Paradiset återuppstår – med produktfokus

Chark-SM tar in vegetariskt

Digital kölapp i framtidens kösystem

Raps kan bli framtidens burgare

Nu öppnar delar av Tennstopet igen

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.111