23948sdkhjf

Judas Priest lanserar egen rom

| Av redaktionen | Tipsa redaktionen

Raden av kändisar med egna varumärken i alkoholsegmentet blir bara längre och längre. Vin är vanligast, men det blir allt vanligare även med spritmärken. Senast i raden att lansera eget spritmärke är Judas Priest.

Läs också: De Kuyper byter samarbetspartner i Sverige

Med sin Judas Priest Spiced Rum följer de brittiska hårdrockpionjärerna i fotspåren efter bland andra Metallica, Motörhead och Rolling Stones som alla har sin egen whisky. I Sverige har Thåström gett namn åt en konjak, Plura Jonsson har sin akvavit och heavy metel-bandet Hammarfall har lanserat både vodka och whisky.  

I Judas Priests fall handlar det alltså om rom. Tillsammans med Brands For Fans har hårdrockarna skapat en kryddig, mörk rom som påstås vara lika minnesvärd som deras riff. Judas Priest Spiced Rum bär smak av arrak, vanilj, bränt socker och russin och är enligt marknadsföringen trots sina 37,5% både lättdrucken och mild.   

– Vi är väldigt exalterade över att ge ut Judas Priest Spiced Rum. Den komplexa blandningen och mångsidigheten hos drycken går hand i hand med den musik vi producerat de senaste 50 åren. Det här är rom med ”A touch of evil”, säger gruppen i ett gemensamt uttalande.

Judas Priest Spiced Rum ges ut I en begränsad första upplaga på 5 000 flaskor och finns att beställa på Systembolaget från och med den 23 oktober.

Mer om: alkohol | rom
Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Klimatberäknade menyer för Scandics gäster

Framgång för Kopparbergs gin

Vegan stämmer Burger King

Krusbär prisas av Kålrotsakademien

Coca-Cola först i världen med 100 procent återvunnen plast

Arla mixar butik och restaurang i saluhall

Nyhetsbrev

Sayan Isakssons nya restaurang har fått ett namn

I januari öppnar thailändska restaurangen Isaan på Berns.

Arkiv

Hit kommer Bastard Burgers och asiatiska koncept

Max går från amerikanskt till svenskt kaffe

Onlinepizza och Hungrig försvinner – går upp i Foodora

Sushi Yama flyttar gränsen norrut

Kajsas Fisk en av många matnyheter i fjällen

Här är nya styrelsen för Årets kock

Ken's tredje restaurang i Uppsala

Edward Bloms korv: ”Vild och vågad”

Snart kommer Coca-Colas hallonsmak

Tävling
Kål och morot på årets godaste macka

SM-titeln till Viktor Lind för veganskt alternativ.

Niklas Ekstedts nya eldiga tv-serie

Hedda Spendrup lanserar nytt bryggeri

Ny Harrys i återuppbyggt träkvarter

Vassa Eggens 20-årsfirande i musikens tecken

La Colline ut – ny brasserisatsning in

Kändisagentur ger sig in i restaurangbranschen ihop med krogprofilen Kenneth Hallström.

Martin & Servera blir helägt av Axel Johnson

De ska testa pant på take away-förpackningar

Specialutgåva av Blossa lanseras i sju länder

Nu ska det destilleras gin i Kalix

Carlsberg höjer åter utsikterna för 2019

Impossible foods vill till Europa

Alkoläsken ökar kraftigt

Caketails på NK:s nya Schweizeri

Judas Priest lanserar egen rom

Japansk cocktailbar öppnar på Tak

Gourmet Food tar in nya delägare

Fortsatt uppåt för restaurangerna – särskilt i city

Vrå nyöppnar med spårbar meny

Fiskfoderprojekt ska ge hållbart odlad gourmetfisk

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.133