23948sdkhjf

Pizza Hut testar växtbaserad topping och rund kartong

| Av Mona Johansson | Tipsa redaktionen

Burger King har redan gjort det. Donkin Donut's också. Nu ska även Pizza Hut använda sig av MorningStar Farm’s italienska veganalternativ Incogmeato.

Läs också: Ny vd på Pizza Hut

Pizzakedjan ska under en begränsad tid gör ett test på en av sina restauranger i Phoenix, USA. Där kommer kunderna att kunna beställa en Garden Specialty Pizza med växtbaserad topping serverad i en helt ny rund kartong.

Mycket nytt på en och samma gång, eller som Pizza Hut själva uttrycker det: ”Since the beginning of time, pizza boxes were square and the round pies inside of them were topped with meat. Not anymore”.

– Vi gör ingenting halvhjärtat och att förbättra kundupplevelsen och leverera en pizza som smakar ännu bättre är vårt huvuduppdrag, säger Marianne Radley, chief brand officer, Pizza Hut.

Incogmeato-toppingen kommer från MorningStar Farms som ägs av Kellog's. I Incogmeato-varumärket ingår förutom korv även burgare och chicken nuggets. Kartongen har tagits fram i samarbete med Zume, en San Francisco-start up som började med en pizzarobot, men sedan gjort sig kända för att utveckla hållbar infrastruktur för restauranger och pizzerior. I det ingår förpackningar.

– Denna revolutionerande runda kartong är resultatet av en två år lång resa och den mest innovativa förpackning vi har rullat ut, säger Nicolas Burquier, chief customer & operations officer, Pizza Hut.

Mer om: Pizza Hut | Zume
Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Ölproducent öppnar pop up-restaurang i Sundsvall

Naturskön matupplevelse på restaurang Nowhere

Pionjärprojekt med biobaserade plastflaskor

Målet är att ha de första biobaserade flaskorna i butikerna 2023. 

Entreprenör köper huvuddelen av Vapiano

Max nyinvger i Ystad

Svenska Burger King först med återvinningsbar ventilation

Nyhetsbrev

Tävling
Bästa unga kvinnliga kocken har fokus och fart

Thilda Mårtensson segrade i Gastronomi Sverige Commis Award.

Arkiv

Franchise växer – men ingen garanti för succé

Branschorganisationens vd: Det finns en rad fällor med franchise,

Ännu en Waynes invigd

Tummen upp för insjöfisk – men dystert för torsken

Drar in 68 miljoner till satsning på hälsosam glass

Litet kaffeföretag vände under coronakrisen

Även färska råvaror i Urban Delis nya webbutik

Snabbmatsbranschen sen med alkoholfritt

Tips på de alkoholfria alternativen som passar bäst till burgare, korv, sushi och annan snabbmat.

Så blir nya Gondolen – öppnar igen i augusti 2022

Utöver Gondolen planerar Anna Lallerstedt ytterligare en restaurang i Katarinahuset med helt nytt koncept.

Black Bottle Rosé med ny etikett

Den platta vinflaskan gör entré

Ökad lokal försäljning efter Local Hero-upprop

Sushi Yama fortsätter gasa – två nya restauranger samma vecka

Resten av Vapiano i konkurs

Gateau öppnar nytt – på nätet

Tävling
19 män och 5 kvinnor vidare till Årets kock-kvalet

Meatballs for the People på OKQ8-stationer

Kopparbergs drogs ner av corona – tror på sommaren

Västerbottensost + Max = sant

Kafferosteri flyttar till Slakthusområdet – och öppnar kaffebar

Anrikt bageri i konkurs

Espresso House i samarbete med Matsmart

Miljardskuld för Joe & The Juice

Sibyllas burgare körs ut med taxi

Kiviks satsar och investerar

Paradiset återuppstår – med produktfokus

Chark-SM tar in vegetariskt

Digital kölapp i framtidens kösystem

Raps kan bli framtidens burgare

Nu öppnar delar av Tennstopet igen

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.125