23948sdkhjf

Pizza Hut testar växtbaserad topping och rund kartong

| Av Mona Johansson | Tipsa redaktionen

Burger King har redan gjort det. Donkin Donut's också. Nu ska även Pizza Hut använda sig av MorningStar Farm’s italienska veganalternativ Incogmeato.

Läs också: Ny vd på Pizza Hut

Pizzakedjan ska under en begränsad tid gör ett test på en av sina restauranger i Phoenix, USA. Där kommer kunderna att kunna beställa en Garden Specialty Pizza med växtbaserad topping serverad i en helt ny rund kartong.

Mycket nytt på en och samma gång, eller som Pizza Hut själva uttrycker det: ”Since the beginning of time, pizza boxes were square and the round pies inside of them were topped with meat. Not anymore”.

– Vi gör ingenting halvhjärtat och att förbättra kundupplevelsen och leverera en pizza som smakar ännu bättre är vårt huvuduppdrag, säger Marianne Radley, chief brand officer, Pizza Hut.

Incogmeato-toppingen kommer från MorningStar Farms som ägs av Kellog's. I Incogmeato-varumärket ingår förutom korv även burgare och chicken nuggets. Kartongen har tagits fram i samarbete med Zume, en San Francisco-start up som började med en pizzarobot, men sedan gjort sig kända för att utveckla hållbar infrastruktur för restauranger och pizzerior. I det ingår förpackningar.

– Denna revolutionerande runda kartong är resultatet av en två år lång resa och den mest innovativa förpackning vi har rullat ut, säger Nicolas Burquier, chief customer & operations officer, Pizza Hut.

Mer om: Pizza Hut | Zume
Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Klimatberäknade menyer för Scandics gäster

Framgång för Kopparbergs gin

Vegan stämmer Burger King

Krusbär prisas av Kålrotsakademien

Coca-Cola först i världen med 100 procent återvunnen plast

Arla mixar butik och restaurang i saluhall

Nyhetsbrev

Sayan Isakssons nya restaurang har fått ett namn

I januari öppnar thailändska restaurangen Isaan på Berns.

Arkiv

Hit kommer Bastard Burgers och asiatiska koncept

Max går från amerikanskt till svenskt kaffe

Onlinepizza och Hungrig försvinner – går upp i Foodora

Sushi Yama flyttar gränsen norrut

Kajsas Fisk en av många matnyheter i fjällen

Här är nya styrelsen för Årets kock

Ken's tredje restaurang i Uppsala

Edward Bloms korv: ”Vild och vågad”

Snart kommer Coca-Colas hallonsmak

Tävling
Kål och morot på årets godaste macka

SM-titeln till Viktor Lind för veganskt alternativ.

Niklas Ekstedts nya eldiga tv-serie

Hedda Spendrup lanserar nytt bryggeri

Ny Harrys i återuppbyggt träkvarter

Vassa Eggens 20-årsfirande i musikens tecken

La Colline ut – ny brasserisatsning in

Kändisagentur ger sig in i restaurangbranschen ihop med krogprofilen Kenneth Hallström.

Martin & Servera blir helägt av Axel Johnson

De ska testa pant på take away-förpackningar

Specialutgåva av Blossa lanseras i sju länder

Nu ska det destilleras gin i Kalix

Carlsberg höjer åter utsikterna för 2019

Impossible foods vill till Europa

Alkoläsken ökar kraftigt

Caketails på NK:s nya Schweizeri

Judas Priest lanserar egen rom

Japansk cocktailbar öppnar på Tak

Gourmet Food tar in nya delägare

Fortsatt uppåt för restaurangerna – särskilt i city

Vrå nyöppnar med spårbar meny

Fiskfoderprojekt ska ge hållbart odlad gourmetfisk

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.197