23948sdkhjf

La Colline ut – ny brasserisatsning in

Kändisagentur ger sig in i restaurangbranschen ihop med krogprofilen Kenneth Hallström.

Nordens största agentur Salomonsson Agency slår sig ihop med krogprofilen Kenneth Hallström och öppnar brasseri på Götgatan i Stockholm. Den nya restaurangen öppnar i början av nästa år i de lokaler där franska bistron La Colline huserat i två år.

”Alla vi på Colline vill tacka för två fantastiska år, tack alla ni som gjort dem så minnesvärda! Vi hade önskat att det blivit längre men ibland är underbart kort”, skrev bistron i en avskedshälsning på Instagram den 5 oktober.

Nu tas lokalen över av Salomonsson Agency som är Nordens största agentur för författare, regissörer, manusförfattare och kompositörer. Agenturen representerar kända namn inom kulturlivet som Leif GW Persson, Jo Nesbø, Liza Marklund, Daniel Espinosa, Kleerup, Fredrik Backman, Julie Andem, Lars Kepler, Jonas Gardell, Stina Jackson, Mr. Tophat, Jens Lapidus, Simona Ahrnstedt, Hans Rosenfeldt, Simon Stålenhag och Duvchi.

Salomonsson Agency vill bredda verksamheten och tar hjälp av Kenneth Hallström som under de senaste 30 åren drivit en rad hotell och restauranger. Bland annat var han ansvarig för Lydmar Hotel under en tioårsperiod. På senare år har han varit general manager för Ett Hem och vd på Broms vid Karlaplan.

– Att få jobba med ett proffs som Kenneth Hallström känns fantastiskt. Han har gedigen erfarenhet av att skapa en hemtrevlig och inbjudande atmosfär där både gäster och personal trivs. Vi som agentur kommer att investera själ och hjärta i restaurangen där litteratur, musik, konst och film blir naturliga inslag, säger Julia Angelin, vd, Salomonsson Agency.

Kenneth Hallström blir vd för den ännu namnlösa krogsatsningen. Namn, inriktning, mat, dryck och personal kommer att presenteras närmare öppningen nästa år.

– Efter många år inom hotell- och restaurangbranschen känns det extremt kul och spännande att tillsammans med en aktör från en helt annan bransch skapa ett brasserie med höga ambitioner vad gäller mat, dryck och upplevelse. Att addera unikt innehåll och kreativa möten kommer att bli väldigt spännande, säger Kenneth Hallström.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.094