23948sdkhjf

La Colline ut – ny brasserisatsning in

| Av Mona Johansson | Tipsa redaktionen

Kändisagentur ger sig in i restaurangbranschen ihop med krogprofilen Kenneth Hallström.

Nordens största agentur Salomonsson Agency slår sig ihop med krogprofilen Kenneth Hallström och öppnar brasseri på Götgatan i Stockholm. Den nya restaurangen öppnar i början av nästa år i de lokaler där franska bistron La Colline huserat i två år.

”Alla vi på Colline vill tacka för två fantastiska år, tack alla ni som gjort dem så minnesvärda! Vi hade önskat att det blivit längre men ibland är underbart kort”, skrev bistron i en avskedshälsning på Instagram den 5 oktober.

Nu tas lokalen över av Salomonsson Agency som är Nordens största agentur för författare, regissörer, manusförfattare och kompositörer. Agenturen representerar kända namn inom kulturlivet som Leif GW Persson, Jo Nesbø, Liza Marklund, Daniel Espinosa, Kleerup, Fredrik Backman, Julie Andem, Lars Kepler, Jonas Gardell, Stina Jackson, Mr. Tophat, Jens Lapidus, Simona Ahrnstedt, Hans Rosenfeldt, Simon Stålenhag och Duvchi.

Salomonsson Agency vill bredda verksamheten och tar hjälp av Kenneth Hallström som under de senaste 30 åren drivit en rad hotell och restauranger. Bland annat var han ansvarig för Lydmar Hotel under en tioårsperiod. På senare år har han varit general manager för Ett Hem och vd på Broms vid Karlaplan.

– Att få jobba med ett proffs som Kenneth Hallström känns fantastiskt. Han har gedigen erfarenhet av att skapa en hemtrevlig och inbjudande atmosfär där både gäster och personal trivs. Vi som agentur kommer att investera själ och hjärta i restaurangen där litteratur, musik, konst och film blir naturliga inslag, säger Julia Angelin, vd, Salomonsson Agency.

Kenneth Hallström blir vd för den ännu namnlösa krogsatsningen. Namn, inriktning, mat, dryck och personal kommer att presenteras närmare öppningen nästa år.

– Efter många år inom hotell- och restaurangbranschen känns det extremt kul och spännande att tillsammans med en aktör från en helt annan bransch skapa ett brasserie med höga ambitioner vad gäller mat, dryck och upplevelse. Att addera unikt innehåll och kreativa möten kommer att bli väldigt spännande, säger Kenneth Hallström.

Håll dig uppdaterad med RS & FastFood

Jag accepterar Nordiske Mediers villkor och avtal

Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)

Mest läst

Startsidan just nu

Ny alkoholfri öl till dumplings

Löfbergs hyr ut ryggsäckar med fika

Här öppnar Surf Shacks femte restaurang

Beyond Meat i partnerskap med Alibaba

Digital kunskapsbank om hygien i restauranger

Stekhet duell i de svenska burgarnas hemstad

Max vs Bastard Burgers på Timmermansgatan i Luleå.

Nyhetsbrev

Nya restauranger flyttar in på Sergelgatan

Bockholmengruppen ska driva både en kvarterskrog i gatuplan och en takservering.

Arkiv

Dryckesbranschen fortsätter att växa

Pommes frites-olja ska bli diesel

Foodora i samarbete med el-scooterföretag

Alkoholfri öl från mikrobryggeri i ny Burger King-meny

Nässjö nästa för Max – men bygget kan försenas ytterligare

Nytt kafferosteri till Sickla

Kinesiska Zhenmeat lanserar växtbaserat fläsk och kräftor

Första Harrys med ny svenskt brasseri-stil

Bråda dagar för Fredrik Eriksson

Rusning till Långbro värdshus och restaurangen i Nationalmuseum öppen igen.

Carlsberg vill stötta restaurangerna med unikt glas

Restauranggrossisten i trångmål – planerar för tuff höst

Sveriges första virtuella food court

Kasais köksmästare bakom det nya krogkonceptet.

Hon ska göra Sabis mer synligt

Kända kockar serverar Abbas sill på pop up-krog

Digitala kedjan Tacotarian ska stötta lokala restauranger

Nya Beyond-fabriker ska möta efterfrågan i Europa

Tävling
En kvinna och sju män klara för final i Årets kock

Sparrisen hotad av frost och corona

Jägermeister satsar på svensk webbshop

Donkin Donuts nyanställer 25 000

Ny Pontus-bistro på Kungsholmen i höst

Ölproducent öppnar pop up-restaurang i Sundsvall

Max nyinvger i Ystad

Ännu en Waynes invigd

Tummen upp för insjöfisk – men dystert för torsken

Även färska råvaror i Urban Delis nya webbutik

Black Bottle Rosé med ny etikett

Den platta vinflaskan gör entré

Resten av Vapiano i konkurs

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.115