23948sdkhjf

La Colline ut – ny brasserisatsning in

| Av Mona Johansson | Tipsa redaktionen

Kändisagentur ger sig in i restaurangbranschen ihop med krogprofilen Kenneth Hallström.

Nordens största agentur Salomonsson Agency slår sig ihop med krogprofilen Kenneth Hallström och öppnar brasseri på Götgatan i Stockholm. Den nya restaurangen öppnar i början av nästa år i de lokaler där franska bistron La Colline huserat i två år.

”Alla vi på Colline vill tacka för två fantastiska år, tack alla ni som gjort dem så minnesvärda! Vi hade önskat att det blivit längre men ibland är underbart kort”, skrev bistron i en avskedshälsning på Instagram den 5 oktober.

Nu tas lokalen över av Salomonsson Agency som är Nordens största agentur för författare, regissörer, manusförfattare och kompositörer. Agenturen representerar kända namn inom kulturlivet som Leif GW Persson, Jo Nesbø, Liza Marklund, Daniel Espinosa, Kleerup, Fredrik Backman, Julie Andem, Lars Kepler, Jonas Gardell, Stina Jackson, Mr. Tophat, Jens Lapidus, Simona Ahrnstedt, Hans Rosenfeldt, Simon Stålenhag och Duvchi.

Salomonsson Agency vill bredda verksamheten och tar hjälp av Kenneth Hallström som under de senaste 30 åren drivit en rad hotell och restauranger. Bland annat var han ansvarig för Lydmar Hotel under en tioårsperiod. På senare år har han varit general manager för Ett Hem och vd på Broms vid Karlaplan.

– Att få jobba med ett proffs som Kenneth Hallström känns fantastiskt. Han har gedigen erfarenhet av att skapa en hemtrevlig och inbjudande atmosfär där både gäster och personal trivs. Vi som agentur kommer att investera själ och hjärta i restaurangen där litteratur, musik, konst och film blir naturliga inslag, säger Julia Angelin, vd, Salomonsson Agency.

Kenneth Hallström blir vd för den ännu namnlösa krogsatsningen. Namn, inriktning, mat, dryck och personal kommer att presenteras närmare öppningen nästa år.

– Efter många år inom hotell- och restaurangbranschen känns det extremt kul och spännande att tillsammans med en aktör från en helt annan bransch skapa ett brasserie med höga ambitioner vad gäller mat, dryck och upplevelse. Att addera unikt innehåll och kreativa möten kommer att bli väldigt spännande, säger Kenneth Hallström.

Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Tävling
Bästa unga kvinnliga kocken med fokus och fart

Thilda Mårtensson segrade i Gastronomi Sverige Commis Award.

Franchise växer – men ingen garanti för succé

Branschorganisationens vd: Det finns en rad fällor med franchise,

Ännu en Waynes invigd

Tummen upp för insjöfisk – men dystert för torsken

Drar in 68 miljoner till satsning på hälsosam glass

Litet kaffeföretag vände under coronakrisen

Nyhetsbrev

Även färska råvaror i Urban Delis nya webbutik

Arkiv

Snabbmatsbranschen sen med alkoholfritt

Tips på de alkoholfria alternativen som passar bäst till burgare, korv, sushi och annan snabbmat.

Så blir nya Gondolen – öppnar igen i augusti 2022

Utöver Gondolen planerar Anna Lallerstedt ytterligare en restaurang i Katarinahuset med helt nytt koncept.

Black Bottle Rosé med ny etikett

Den platta vinflaskan gör entré

Ökad lokal försäljning efter Local Hero-upprop

Sushi Yama fortsätter gasa – två nya restauranger samma vecka

Resten av Vapiano i konkurs

Gateau öppnar nytt – på nätet

Tävling
19 män och 5 kvinnor vidare till Årets kock-kvalet

Meatballs for the People på OKQ8-stationer

Kopparbergs drogs ner av corona – tror på sommaren

Ny Jureskogburgare i samarbete med BBQ-profil från Texas

Thaimatskedjan Linnea & Basilika ynglar av sig

Om ett år finns franchisekedjan på minst 14 ställen.

Waynes öppnar i Linköping i egen regi

Västerbottensost + Max = sant

Kafferosteri flyttar till Slakthusområdet – och öppnar kaffebar

Anrikt bageri i konkurs

Espresso House i samarbete med Matsmart

Miljardskuld för Joe & The Juice

Sibyllas burgare körs ut med taxi

Kiviks satsar och investerar

Paradiset återuppstår – med produktfokus

Chark-SM tar in vegetariskt

Digital kölapp i framtidens kösystem

Raps kan bli framtidens burgare

Nu öppnar delar av Tennstopet igen

Regeringen inför omställningsstöd för företag

Närapå fördubblade intäkter för Delivery Hero

Baranställda erbjuds gratis spritutbildning

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.094