23948sdkhjf

Första burklinjen för vin

| Av Marcus Petersson | Tipsa redaktionen

Greencroft Bottling samarbetar med Ardagh Group för att lansera Storbritanniens första burklinje för vin.

Läs också: Tre nya dryckesproducenter – varje vecka

Storbritanniens första storskaliga vinburkslinje har startat på Greencroft Bottling Company i County Durham, med en fyllningshastighet på 17 000 burkar per timme och erbjuder både still och kolsyrad fyllning för vin, läsk och färdigblandade drycker så kallade RTD (Ready To Drink).

Greencroft Bottling som är kontraktpackare av viner har investerat över 2 miljoner pund i den senaste state-of-the-art-utrustningen. I samarbete med Ardagh Group Metal Beverage Europe fokuserar man initialt med den nya burkfyllningslinjen på de populära burkarna 200 ml och 250 ml slimline, men är också redo att hantera Ardaghs nya 187ml Wine Can-format.

Mark Satchwell, verkställande direktör för Greencroft Bottling, säger:

– Vi investerar ständigt i vår utrustning för att garantera att vi erbjuder bästa möjliga service till våra kunder och säkerställer att vi har rätt teknik på plats för att möta framtida marknadskrav. Burk är ett format som konsumenterna redan är bekanta med, via läsk, öl och cider, och just nu växer konserverad vinkonsumtion med cirka 6 procent per år i Västeuropa, så vi är glada att samarbeta med Ardagh för att sätta upp en dedikerad vinburkslinje och vara den första som tillhandahåller produkter för denna växande marknad.

Mer om: vin
Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Över 10 000 bryggerier inom EU – varav 375 i Sverige

Antalet svenska bryggerier har femdubblats på sex år.

Garba på fast adress – men poppar upp på mässa

1

Bästa julölet korat

Videgårds hot pot i pop up

70 jämnt för Pinchos – nu väntar nordisk satsning

Först med veganska revbensspjäll

Nyhetsbrev

De vann ciderupphandling på Systembolaget

Arkiv

Norskt riskkapitalbolag storägare i Bastard Burgers

Affären möjliggör internationell expansion för streetfoodkedjan.

Stjärnkock gör ny krogsatsning på Österlen

Första burklinjen för vin

Saffran och pepparkaka i I'ts Pleats julkollektion

Lantmännen lanserar egen vodka

Samarbetar med Mackmyra.

Boulebar bygger ny paviljong i Rålambshovsparken

De serverar bästa affärslunchen

Symbios öppnade i maj – redan korad till årets affärskrog.

O'Learys lägger större betoning på maten

Henrik Severin har skapat ett koncept som ska höja matupplevelsen på sportbarkedjans restauranger.

De ska göra svinnet lönsamt

Här bygger Martin & Servera nytt lager

Ännu en Burger King-restaurang

Positanos aperotivokultur redo för NK:s kunder

Kunderna hanterar köpen själva i nya Pressbyrån i Gallerian

Reitan Convenience samarbetar med Reactor för att utveckla framtidens convenienceformat.

Max till Härnösand – flyttar in hos Stora Coop

Nytt Årets kock-uppdrag och ny krog för Tommy Myllymäki

Spisen inlyft i nya restaurangen på Biskopsudden.

Klimatberäknade menyer för Scandics gäster

Framgång för Kopparbergs gin

Vegan stämmer Burger King

Krusbär prisas av Kålrotsakademien

Max går från amerikanskt till svenskt kaffe

Kajsas Fisk en av många matnyheter i fjällen

Ken's tredje restaurang i Uppsala

Edward Bloms korv: ”Vild och vågad”

Snart kommer Coca-Colas hallonsmak

Niklas Ekstedts nya eldiga tv-serie

Martin & Servera blir helägt av Axel Johnson

Specialutgåva av Blossa lanseras i sju länder

Nu ska det destilleras gin i Kalix

Carlsberg höjer åter utsikterna för 2019

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.116