23948sdkhjf

Espresso House till butikshyllorna

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

En av nordens störst kafékedjor, Espresso House, kommer nu även ta plats på butikshyllorna. Under det kommande kvartalet kommer nämligen Espresso House att börja sälja sitt kaffe i Sverige, Norge och Danmark.

Läs också: Nu kommer Starbucks – till butikshyllorna

Utrullningen av bryggkaffe, espressobönor och kaffekapslar kommer att ske successivt och I Sverige kommer kaffet att finnas i utvalda Ica-butiker. Det blir första gången Espresso House etablerar sig på butikshyllan.

Bryggkaffet och espressobönorna som ska säljas är ett så kallat Specialty Coffee, ett premiumkaffe som ungefär endast 5 procent av världens kaffe kvalificerar sig som. Enligt Espresso House

– De är mer angelägna än tidigare att förstå kaffets ursprung och de olika sorter som finns och kan skilja på kaffe och kaffe. Det vi erbjuder i våra coffee shops kommer finnas kvar, men vi vill också ge dem som inte har tid att besöka våra caféer en chans att njuta av ett väldigt gott kaffe. Därför etablerar vi oss i dagligvaruhandeln, säger Tobias Larsson, DVH ansvarig på Espresso House i en kommentar.

I och med lanseringen av kaffet presenterar även Espresso House ett nytillskott i sitt sortiment i formen av kaffekapslar.

– Vi tittar kontinuerligt på hur vi kan utveckla erbjudandet och kaffekapslar är en spännande expansion som vi tror på. Det ska bli spännande att följa hur vår satsning i dagligvaruhandeln kommer att utveckla sig, säger Tobias Larsson.

Mer om: Espresso House | Kaffe
Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Johan Jureskog: ”Även köttätare ska äta klimatsmart”

Stor intervju med stjärnkocken som har tröttnat på fine dining och nu satsar på hållbar snabbmat.

Hemburgarlåda med gör-det-själv-kit från Max

Whiskybolaget anpassar till väsentlig lägre försäljning

Max-grundarens stiftelse finansierar ny professur

Altia stöttar krogbransch i kris med utbildningsstipendier

Serverar alla vårdanställda för halva priset

Nyhetsbrev

Tex mex-kedjan Panamigas i konkurs

Arkiv

Tennstopets premiär stoppas av coronakrisen

Urban Delis första pop-in-shop – premiär på Hemköp

Flippin Burgers i rekonstruktion

Gemensam drive thru för fyra krogar

Niklas Ekstedts viltköttbullar på 7-Eleven

Bianchi Café & Cycles i konkurs

Stor köttleverantör i konkurs

Jannes & Royas Kött med 35 anställda och miljonomsättning på obestånd.

Virtuell öl till stöd för mikrobryggerier

Bil- och bordsservering ska skydda kunderna på Max

Kampanj för att rädda bagerier och konditorier

Dubbla franchisepriser till Pinchos

Förbud mot sammankomster med över 50 personer

Take away-drinkar i New York – svåra att förpacka

35 restauranger i upprop för #vartannatbord

Vill göra restaurangbesöken säkrare genom att öka avståndet mellan gästerna.

Hyresstöd för restauranger i regeringens åtgärdspaket

Ölprovning på distans ska hjälpa små bryggerier

Gastro Nord flyttad till oktober

57-procentig ökning av konkurser i mars

Teamet som ska skapa ostupplevelser

Ikea stänger alla sina restauranger i Sverige

Systembolaget begränsar öppettiderna

”Ta ert ansvar – sälj restaurangernas mat”

Absolut tillverkar desinficeringssprit

Gateau säger upp 85 provanställda

Menupay permitterar 60 procent av personalen

Här är Årets rätt

Även Systembolaget ser "coronaboost"

Impossible Foods tar in halv miljard dollar

Dubbel Dubbel-premiär i Stockholm

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.112