23948sdkhjf

Foodora byter vd och siktar på nya ”sista milen”-kunder

Den svenska delen av Foodora byter vd. Med nya vd:n Hans Skruvfors vid rodret ska bolaget bredda verksamheten och satsa på nya affärer kopplade till leveranser inom 30 minuter.

Hans Skruvfors ersätter Samir Bachkami. Den senare som kom in som vd via förvärvet av Hungrig.se. Efter att ha integrerat Hungrig.se, Onlinepizza och Foodora till en tjänst lämnar Bachkami bolaget för nya utmaningar.

Den nya vd:ns uppdrag är att bredda affärsmodellen som nu består nästan uteslutande av hemkörning av restaurangmat.

– Foodora står inför en väldigt spännande framtid. Vi har enat tre starka varumärken i en och samma plattform och har en infrastruktur och kundbas som möjliggör att vi på allvar kan ta ett grepp om alla möjligheter som finns inom last-mile-delivery, säger Skruvfors.

Hans Skruvfors kommer närmast från undersöknings- och data sciencebolaget Nepa där han varit vd i Norden samt Europa och Asien. Innan dess var han manager för Accenture Strategy. Hans har även en bakgrund från Procter & Gamble.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093