23948sdkhjf

Single-malt veteran i nya kläder

| Av Marcus Petersson | Tipsa redaktionen

The Glenlivet, ledande varumärke inom single malt-kategorin, presenterar en ny design för sin skotska whiskyportfölj. Designen hyllar varumärkets långa historia och nutida vision. Det är den senaste stora förändringen i varumärkets strävan att öppna upp kategorin för en ny generations whiskykonsumenter.

Känd för sin karakteristiskt lena och fruktiga stil, kombinerar The Glenlivets nya utseende det anrika arvet från Speyside-destilleriet med moderna inslag som återspeglar det framåttänkande varumärket som det är idag. Varje single malt i portföljen sticker ut i whiskykategorin tack vare sin egna eleganta färg och hyllar arvet från The Glenlivet, som betyder ”den flytande lena”, genom den lent flytande kurva som införts på etiketten för att göra kollektionen enhetlig.

– Flaskdesignen återspeglar grundarens, George Smith, engagemang och passion när han etablerade varumärket 1824 och stred för att skydda dess dyrbara namn och rykte. Flaskan och etiketten berättar också om varumärkets historia och härkomst, vilket ger nya whiskyskonsumenter möjlighet att lära sig mer om The Glenlivets unika historia, säger Miriam Eceolaza, Marketing Director för The Glenlivet.

Den nya förpackningen och etikettutformningen kommer att pryda samtliga produkter i The Glenlivets kärnportfölj. The Glenlivet 12 Year Old tar dock den nya designen ett steg längre, genom att byta den gröna färgen på flaskan till klarglas, och The Glenlivet 18 Year Old pryds av den vackert välvda etiketten tryckt direkt på själva glaset.

Miriam Eceolaza säger:

– The Glenlivets nya förpackning handlar inte om att ändra på våra whiskys, vi vet att de är fantastiska. Det handlar om att skapa en ny utformning, som vackert återspeglar varumärkets långa historia och symboliserar vårt nutida tänk och vision. Vi hoppas att det moderna och ändå tidlösa, nya utseendet kommer att tilltala våra befintliga whiskykonsumenter, men också bjuda in de som ännu inte har upptäckt skotsk single malt.

The Glenlivet ingår i vin- och spritföretaget Pernod Ricards portfölj av varumärken. 

Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Johan Jureskog: ”Även köttätare ska äta klimatsmart”

Stor intervju med stjärnkocken som har tröttnat på fine dining och nu satsar på hållbar snabbmat.

Hemburgarlåda med gör-det-själv-kit från Max

Whiskybolaget anpassar till väsentlig lägre försäljning

Max-grundarens stiftelse finansierar ny professur

Altia stöttar krogbransch i kris med utbildningsstipendier

Serverar alla vårdanställda för halva priset

Nyhetsbrev

Tex mex-kedjan Panamigas i konkurs

Arkiv

Tennstopets premiär stoppas av coronakrisen

Urban Delis första pop-in-shop – premiär på Hemköp

Flippin Burgers i rekonstruktion

Gemensam drive thru för fyra krogar

Niklas Ekstedts viltköttbullar på 7-Eleven

Bianchi Café & Cycles i konkurs

Stor köttleverantör i konkurs

Jannes & Royas Kött med 35 anställda och miljonomsättning på obestånd.

Virtuell öl till stöd för mikrobryggerier

Bil- och bordsservering ska skydda kunderna på Max

Kampanj för att rädda bagerier och konditorier

Dubbla franchisepriser till Pinchos

Förbud mot sammankomster med över 50 personer

Take away-drinkar i New York – svåra att förpacka

35 restauranger i upprop för #vartannatbord

Vill göra restaurangbesöken säkrare genom att öka avståndet mellan gästerna.

Hyresstöd för restauranger i regeringens åtgärdspaket

Ölprovning på distans ska hjälpa små bryggerier

Gastro Nord flyttad till oktober

57-procentig ökning av konkurser i mars

Teamet som ska skapa ostupplevelser

Ikea stänger alla sina restauranger i Sverige

Systembolaget begränsar öppettiderna

”Ta ert ansvar – sälj restaurangernas mat”

Absolut tillverkar desinficeringssprit

Gateau säger upp 85 provanställda

Menupay permitterar 60 procent av personalen

Här är Årets rätt

Även Systembolaget ser "coronaboost"

Impossible Foods tar in halv miljard dollar

Dubbel Dubbel-premiär i Stockholm

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.095