23948sdkhjf

Single-malt veteran i nya kläder

| Av Marcus Petersson | Tipsa redaktionen

The Glenlivet, ledande varumärke inom single malt-kategorin, presenterar en ny design för sin skotska whiskyportfölj. Designen hyllar varumärkets långa historia och nutida vision. Det är den senaste stora förändringen i varumärkets strävan att öppna upp kategorin för en ny generations whiskykonsumenter.

Känd för sin karakteristiskt lena och fruktiga stil, kombinerar The Glenlivets nya utseende det anrika arvet från Speyside-destilleriet med moderna inslag som återspeglar det framåttänkande varumärket som det är idag. Varje single malt i portföljen sticker ut i whiskykategorin tack vare sin egna eleganta färg och hyllar arvet från The Glenlivet, som betyder ”den flytande lena”, genom den lent flytande kurva som införts på etiketten för att göra kollektionen enhetlig.

– Flaskdesignen återspeglar grundarens, George Smith, engagemang och passion när han etablerade varumärket 1824 och stred för att skydda dess dyrbara namn och rykte. Flaskan och etiketten berättar också om varumärkets historia och härkomst, vilket ger nya whiskyskonsumenter möjlighet att lära sig mer om The Glenlivets unika historia, säger Miriam Eceolaza, Marketing Director för The Glenlivet.

Den nya förpackningen och etikettutformningen kommer att pryda samtliga produkter i The Glenlivets kärnportfölj. The Glenlivet 12 Year Old tar dock den nya designen ett steg längre, genom att byta den gröna färgen på flaskan till klarglas, och The Glenlivet 18 Year Old pryds av den vackert välvda etiketten tryckt direkt på själva glaset.

Miriam Eceolaza säger:

– The Glenlivets nya förpackning handlar inte om att ändra på våra whiskys, vi vet att de är fantastiska. Det handlar om att skapa en ny utformning, som vackert återspeglar varumärkets långa historia och symboliserar vårt nutida tänk och vision. Vi hoppas att det moderna och ändå tidlösa, nya utseendet kommer att tilltala våra befintliga whiskykonsumenter, men också bjuda in de som ännu inte har upptäckt skotsk single malt.

The Glenlivet ingår i vin- och spritföretaget Pernod Ricards portfölj av varumärken. 

Håll dig uppdaterad med RS & FastFood

Jag accepterar Nordiske Mediers villkor och avtal

Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Ny alkoholfri öl till dumplings

Löfbergs hyr ut ryggsäckar med fika

Här öppnar Surf Shacks femte restaurang

Beyond Meat i partnerskap med Alibaba

Digital kunskapsbank om hygien i restauranger

Stekhet duell i de svenska burgarnas hemstad

Max vs Bastard Burgers på Timmermansgatan i Luleå.

Nyhetsbrev

Nya restauranger flyttar in på Sergelgatan

Bockholmengruppen ska driva både en kvarterskrog i gatuplan och en takservering.

Arkiv

Dryckesbranschen fortsätter att växa

Pommes frites-olja ska bli diesel

Foodora i samarbete med el-scooterföretag

Alkoholfri öl från mikrobryggeri i ny Burger King-meny

Nässjö nästa för Max – men bygget kan försenas ytterligare

Nytt kafferosteri till Sickla

Kinesiska Zhenmeat lanserar växtbaserat fläsk och kräftor

Första Harrys med ny svenskt brasseri-stil

Bråda dagar för Fredrik Eriksson

Rusning till Långbro värdshus och restaurangen i Nationalmuseum öppen igen.

Carlsberg vill stötta restaurangerna med unikt glas

Restauranggrossisten i trångmål – planerar för tuff höst

Sveriges första virtuella food court

Kasais köksmästare bakom det nya krogkonceptet.

Hon ska göra Sabis mer synligt

Kända kockar serverar Abbas sill på pop up-krog

Digitala kedjan Tacotarian ska stötta lokala restauranger

Nya Beyond-fabriker ska möta efterfrågan i Europa

Tävling
En kvinna och sju män klara för final i Årets kock

Sparrisen hotad av frost och corona

Jägermeister satsar på svensk webbshop

Donkin Donuts nyanställer 25 000

Ny Pontus-bistro på Kungsholmen i höst

Ölproducent öppnar pop up-restaurang i Sundsvall

Max nyinvger i Ystad

Ännu en Waynes invigd

Tummen upp för insjöfisk – men dystert för torsken

Även färska råvaror i Urban Delis nya webbutik

Black Bottle Rosé med ny etikett

Den platta vinflaskan gör entré

Resten av Vapiano i konkurs

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.112