23948sdkhjf

Take away-drinkar i New York – svåra att förpacka

| Av David Djuphammar/Nyhetsbyrån Direkt | Tipsa redaktionen

Sedan alla barer och restauranger i delstaten New York tvingats stänga som en följd av coronaviruspandemin, har dessa företag fått tillstånd att sälja alkoholhaltiga drycker för avhämtning. Men en utmaning återstår: hur man förpackar en takeaway-cocktail, skriver Wall Street Journal.

Sedan tidigare har delstatens barer kunnat sälja öl för avhämtning. Men som ett led i försöken att dämpa effekterna av nedstängningen får de nu också sälja produkter innehållande starksprit på samma sätt. Enkelt är det dock inte att skicka iväg en drink.

– Vi har behövt ställa hela affärsmodellen på huvudet, säger Linden Pride, ägare till Greenwich Village-baren Dante, om omställningen. Baren erbjuder nu bland annat en meny med martinis på flaska.

Många barägare har, trots trenden mot noggrant framställda cocktails med många ingredienser, valt bort dessa eftersom de antas stå sig dåligt efter resan. I stället har de valt att fokusera på drinkar med bara två eller tre ingredienser - där den klassiska martinin är ett exempel. Många har också valt bort drinkar med ingredienser som snabbt blir dåliga, till exempel mejeriprodukter.

Förpackningen är en kritisk faktor. Medan vissa barer helt enkelt skickar iväg drinken i en engångsmugg med lock väljer andra att försluta förpackningen med en kapsyl.

Håll dig uppdaterad med RS & FastFood

Jag accepterar Nordiske Mediers villkor och avtal

Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)

Mest läst

Startsidan just nu

Ny alkoholfri öl till dumplings

Löfbergs hyr ut ryggsäckar med fika

Här öppnar Surf Shacks femte restaurang

Beyond Meat i partnerskap med Alibaba

Digital kunskapsbank om hygien i restauranger

Stekhet duell i de svenska burgarnas hemstad

Max vs Bastard Burgers på Timmermansgatan i Luleå.

Nyhetsbrev

Nya restauranger flyttar in på Sergelgatan

Bockholmengruppen ska driva både en kvarterskrog i gatuplan och en takservering.

Arkiv

Dryckesbranschen fortsätter att växa

Pommes frites-olja ska bli diesel

Foodora i samarbete med el-scooterföretag

Alkoholfri öl från mikrobryggeri i ny Burger King-meny

Nässjö nästa för Max – men bygget kan försenas ytterligare

Nytt kafferosteri till Sickla

Kinesiska Zhenmeat lanserar växtbaserat fläsk och kräftor

Första Harrys med ny svenskt brasseri-stil

Bråda dagar för Fredrik Eriksson

Rusning till Långbro värdshus och restaurangen i Nationalmuseum öppen igen.

Carlsberg vill stötta restaurangerna med unikt glas

Restauranggrossisten i trångmål – planerar för tuff höst

Sveriges första virtuella food court

Kasais köksmästare bakom det nya krogkonceptet.

Hon ska göra Sabis mer synligt

Kända kockar serverar Abbas sill på pop up-krog

Digitala kedjan Tacotarian ska stötta lokala restauranger

Nya Beyond-fabriker ska möta efterfrågan i Europa

Tävling
En kvinna och sju män klara för final i Årets kock

Sparrisen hotad av frost och corona

Jägermeister satsar på svensk webbshop

Donkin Donuts nyanställer 25 000

Ny Pontus-bistro på Kungsholmen i höst

Ölproducent öppnar pop up-restaurang i Sundsvall

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.36