23948sdkhjf

Take away-drinkar i New York – svåra att förpacka

| Av David Djuphammar/Nyhetsbyrån Direkt | Tipsa redaktionen

Sedan alla barer och restauranger i delstaten New York tvingats stänga som en följd av coronaviruspandemin, har dessa företag fått tillstånd att sälja alkoholhaltiga drycker för avhämtning. Men en utmaning återstår: hur man förpackar en takeaway-cocktail, skriver Wall Street Journal.

Sedan tidigare har delstatens barer kunnat sälja öl för avhämtning. Men som ett led i försöken att dämpa effekterna av nedstängningen får de nu också sälja produkter innehållande starksprit på samma sätt. Enkelt är det dock inte att skicka iväg en drink.

– Vi har behövt ställa hela affärsmodellen på huvudet, säger Linden Pride, ägare till Greenwich Village-baren Dante, om omställningen. Baren erbjuder nu bland annat en meny med martinis på flaska.

Många barägare har, trots trenden mot noggrant framställda cocktails med många ingredienser, valt bort dessa eftersom de antas stå sig dåligt efter resan. I stället har de valt att fokusera på drinkar med bara två eller tre ingredienser - där den klassiska martinin är ett exempel. Många har också valt bort drinkar med ingredienser som snabbt blir dåliga, till exempel mejeriprodukter.

Förpackningen är en kritisk faktor. Medan vissa barer helt enkelt skickar iväg drinken i en engångsmugg med lock väljer andra att försluta förpackningen med en kapsyl.

Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Så blir nya Gondolen – öppnar igen i augusti 2022

Utöver Gondolen planerar Anna Lallerstedt ytterligare en restaurang i Katarinahuset med helt nytt koncept.

Black Bottle Rosé med ny etikett

Den platta vinflaskan gör entré

Ökad lokal försäljning efter Local Hero-upprop

Sushi Yama fortsätter gasa – två nya restauranger samma vecka

Resten av Vapiano i konkurs

Nyhetsbrev

Gateau öppnar nytt – på nätet

Arkiv

Tävling
19 män och 5 kvinnor vidare till Årets kock-kvalet

Meatballs for the People på OKQ8-stationer

Kopparbergs drogs ner av corona – tror på sommaren

Ny Jureskogburgare i samarbete med BBQ-profil från Texas

Thaimatskedjan Linnea & Basilika ynglar av sig

Om ett år finns franchisekedjan på minst 14 ställen.

Waynes öppnar i Linköping i egen regi

Västerbottensost + Max = sant

Kafferosteri flyttar till Slakthusområdet – och öppnar kaffebar

Anrikt bageri i konkurs

Espresso House i samarbete med Matsmart

Succé för Gustav ”Jävligt gott” Johansson i nya matkanalen

Drygt en halv miljon tittade på nya kanalen Godare i april.

Efter konkurserna – Vapiano-kedjan får nygammal ägare

Bensinmackarna utmanar vägkrogar och snabbmatskedjor

Preem och Cirkle K storsatsar på sina kafé- och matkoncept.

Miljardskuld för Joe & The Juice

Sibyllas burgare körs ut med taxi

Kiviks satsar och investerar

Paradiset återuppstår – med produktfokus

Chark-SM tar in vegetariskt

Digital kölapp i framtidens kösystem

Raps kan bli framtidens burgare

Nu öppnar delar av Tennstopet igen

Regeringen inför omställningsstöd för företag

Närapå fördubblade intäkter för Delivery Hero

Baranställda erbjuds gratis spritutbildning

Foodora växer så det knakar – 300 nya tjänster i mars

Bättre än väntat för Coca-Cola

Förfrågningar till konkursförvaltaren om Vapiano-krogar

KFC och Cargill ska slåss om veganerna

Tillfällig saluhall får stå kvar

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.095