23948sdkhjf

Dubbla franchisepriser till Pinchos

Pinchos prisades dubbelt upp på Frannygalan som i år fick genomföras via nätet. Både utmärkelserna Årets franchisekedja och Årets marknadsförare gick till den snabbväxande restaurangkedjan som sedan starten 2012 växt till 72 enheter.

Läs också: Franchise växer – men ingen garanti för succé

I motiveringen framhåller Svensk Franchise bland annat att Pinchos visat att man kan bygga och skala upp sin franchiseverksamhet i snabb takt och attrahera företag utanför ”franchisefamiljen” att investera. Juryn ser vinnaren som ett föredöme inom affärsmodellen franchise.”

– Vi är både glada och stolta. Det är ett kvitto på att vår affärsmodell och vårt erbjudande tilltalar både franchisetagare och gäster, säger Jan Wallsin, vd Pincho Nation AB.

Pinchos marknadsstrategi fick också ett särskilt omnämnade och prisas för att  kedjan genom högklassig innovativ kommunikation utvecklat sin digitala marknadsföring.

– Priset är ett kvitto på att vår strategi fungerar. Vi älskar våra gäster och utgår alltid från deras behov i vår kommunikation, säger Håkan Tiderman, marknadschef Pincho Nation AB. 

Alla pristagare på Frannygalan:

  • Årets franchisekedja – Pinchos
  • Årets franchisetagare – Jenny Petersson och Hussain Hussain, Apoteksgruppen i Karlshamn
  • Framtidens franchise – Bröllopsbruket
  • Årets franchisebragd – Veteranpoolen 
  • Årets marknadsförare – Pinchos
  • Årets CFO – Camilla Bjurman, Puls & Träning
  • Årets nytänkare – Vägen ut!
Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.078