23948sdkhjf

Dubbla franchisepriser till Pinchos

| Av Mona Johansson | Tipsa redaktionen

Pinchos prisades dubbelt upp på Frannygalan som i år fick genomföras via nätet. Både utmärkelserna Årets franchisekedja och Årets marknadsförare gick till den snabbväxande restaurangkedjan som sedan starten 2012 växt till 72 enheter.

Läs också: Franchise växer – men ingen garanti för succé

I motiveringen framhåller Svensk Franchise bland annat att Pinchos visat att man kan bygga och skala upp sin franchiseverksamhet i snabb takt och attrahera företag utanför ”franchisefamiljen” att investera. Juryn ser vinnaren som ett föredöme inom affärsmodellen franchise.”

– Vi är både glada och stolta. Det är ett kvitto på att vår affärsmodell och vårt erbjudande tilltalar både franchisetagare och gäster, säger Jan Wallsin, vd Pincho Nation AB.

Pinchos marknadsstrategi fick också ett särskilt omnämnade och prisas för att  kedjan genom högklassig innovativ kommunikation utvecklat sin digitala marknadsföring.

– Priset är ett kvitto på att vår strategi fungerar. Vi älskar våra gäster och utgår alltid från deras behov i vår kommunikation, säger Håkan Tiderman, marknadschef Pincho Nation AB. 

Alla pristagare på Frannygalan:

  • Årets franchisekedja – Pinchos
  • Årets franchisetagare – Jenny Petersson och Hussain Hussain, Apoteksgruppen i Karlshamn
  • Framtidens franchise – Bröllopsbruket
  • Årets franchisebragd – Veteranpoolen 
  • Årets marknadsförare – Pinchos
  • Årets CFO – Camilla Bjurman, Puls & Träning
  • Årets nytänkare – Vägen ut!
Håll dig uppdaterad med RS & FastFood

Jag accepterar Nordiske Mediers villkor och avtal

Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Stjärnkocken Mathias Dahlgren i Hemköps kampanj

Foodora i samarbete med Instagram

Klart med ny vd för Restaurangakademien

Svensk sprit tog hem guld i USA

Ny alkoholfri öl till dumplings

Löfbergs hyr ut ryggsäckar med fika

Nyhetsbrev

Här öppnar Surf Shacks femte restaurang

Arkiv

Beyond Meat i partnerskap med Alibaba

Digital kunskapsbank om hygien i restauranger

Stekhet duell i de svenska burgarnas hemstad

Max vs Bastard Burgers på Timmermansgatan i Luleå.

Nya restauranger flyttar in på Sergelgatan

Bockholmengruppen ska driva både en kvarterskrog i gatuplan och en takservering.

Dryckesbranschen fortsätter att växa

Pommes frites-olja ska bli diesel

Foodora i samarbete med el-scooterföretag

Alkoholfri öl från mikrobryggeri i ny Burger King-meny

Nässjö nästa för Max – men bygget kan försenas ytterligare

Nytt kafferosteri till Sickla

Kinesiska Zhenmeat lanserar växtbaserat fläsk och kräftor

Första Harrys med ny svenskt brasseri-stil

Bråda dagar för Fredrik Eriksson

Rusning till Långbro värdshus och restaurangen i Nationalmuseum öppen igen.

Carlsberg vill stötta restaurangerna med unikt glas

Restauranggrossisten i trångmål – planerar för tuff höst

Sveriges första virtuella food court

Kasais köksmästare bakom det nya krogkonceptet.

Hon ska göra Sabis mer synligt

Sparrisen hotad av frost och corona

Jägermeister satsar på svensk webbshop

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.171