23948sdkhjf

Espresso House i samarbete med Matsmart

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

Coronakrisen har gjort det svårare för många leverantörer som vanligtvis riktar sig mot caféer och butiker att sälja sina varor. För att se till att dessa varor inte ligger och förgås på lagret har därför Matsmart ingått två nya samarbeten med snacksbolaget The Smiling Group och Espresso House.

Läs också: Espresso House till butikshyllorna

– Läget just nu är ansträngt eftersom vi har förädlat och packat varor till kunder som säljer till människor i rörelse, som kiosker och närlivsbutiker, hotell, tåg och flyg. Det gör att vi har väldigt mycket på lager som vi måste sälja av för att ha råd att fortsätta vår verksamhet och överleva, säger vd Oscar Alsén på The Smiling Group i en kommentar.

Under den pågående krisen har besöksnäringen bromsat in rejält, samtidigt som e-handeln vuxit kraftigt.

– Situationen just nu har ökat trycket i vår försäljning över hela landet. Just nu har vi en extra dimension till vår räddad-mat-filosofi. Vi känner att vi gör nytta på flera plan, säger Karl Andersson, vd på Matsmart.

Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Tävling
Bästa unga kvinnliga kocken med fokus och fart

Thilda Mårtensson segrade i Gastronomi Sverige Commis Award.

Franchise växer – men ingen garanti för succé

Branschorganisationens vd: Det finns en rad fällor med franchise,

Ännu en Waynes invigd

Tummen upp för insjöfisk – men dystert för torsken

Drar in 68 miljoner till satsning på hälsosam glass

Litet kaffeföretag vände under coronakrisen

Nyhetsbrev

Även färska råvaror i Urban Delis nya webbutik

Arkiv

Snabbmatsbranschen sen med alkoholfritt

Tips på de alkoholfria alternativen som passar bäst till burgare, korv, sushi och annan snabbmat.

Så blir nya Gondolen – öppnar igen i augusti 2022

Utöver Gondolen planerar Anna Lallerstedt ytterligare en restaurang i Katarinahuset med helt nytt koncept.

Black Bottle Rosé med ny etikett

Den platta vinflaskan gör entré

Ökad lokal försäljning efter Local Hero-upprop

Sushi Yama fortsätter gasa – två nya restauranger samma vecka

Resten av Vapiano i konkurs

Gateau öppnar nytt – på nätet

Tävling
19 män och 5 kvinnor vidare till Årets kock-kvalet

Meatballs for the People på OKQ8-stationer

Kopparbergs drogs ner av corona – tror på sommaren

Ny Jureskogburgare i samarbete med BBQ-profil från Texas

Thaimatskedjan Linnea & Basilika ynglar av sig

Om ett år finns franchisekedjan på minst 14 ställen.

Waynes öppnar i Linköping i egen regi

Västerbottensost + Max = sant

Kafferosteri flyttar till Slakthusområdet – och öppnar kaffebar

Anrikt bageri i konkurs

Espresso House i samarbete med Matsmart

Miljardskuld för Joe & The Juice

Sibyllas burgare körs ut med taxi

Kiviks satsar och investerar

Paradiset återuppstår – med produktfokus

Chark-SM tar in vegetariskt

Digital kölapp i framtidens kösystem

Raps kan bli framtidens burgare

Nu öppnar delar av Tennstopet igen

Regeringen inför omställningsstöd för företag

Närapå fördubblade intäkter för Delivery Hero

Baranställda erbjuds gratis spritutbildning

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.156