23948sdkhjf

Espresso House i samarbete med Matsmart

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

Coronakrisen har gjort det svårare för många leverantörer som vanligtvis riktar sig mot caféer och butiker att sälja sina varor. För att se till att dessa varor inte ligger och förgås på lagret har därför Matsmart ingått två nya samarbeten med snacksbolaget The Smiling Group och Espresso House.

Läs också: Espresso House till butikshyllorna

– Läget just nu är ansträngt eftersom vi har förädlat och packat varor till kunder som säljer till människor i rörelse, som kiosker och närlivsbutiker, hotell, tåg och flyg. Det gör att vi har väldigt mycket på lager som vi måste sälja av för att ha råd att fortsätta vår verksamhet och överleva, säger vd Oscar Alsén på The Smiling Group i en kommentar.

Under den pågående krisen har besöksnäringen bromsat in rejält, samtidigt som e-handeln vuxit kraftigt.

– Situationen just nu har ökat trycket i vår försäljning över hela landet. Just nu har vi en extra dimension till vår räddad-mat-filosofi. Vi känner att vi gör nytta på flera plan, säger Karl Andersson, vd på Matsmart.

Håll dig uppdaterad med RS & FastFood

Jag accepterar Nordiske Mediers villkor och avtal

Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Stjärnkocken Mathias Dahlgren i Hemköps kampanj

Foodora i samarbete med Instagram

Klart med ny vd för Restaurangakademien

Svensk sprit tog hem guld i USA

Ny alkoholfri öl till dumplings

Löfbergs hyr ut ryggsäckar med fika

Nyhetsbrev

Här öppnar Surf Shacks femte restaurang

Arkiv

Beyond Meat i partnerskap med Alibaba

Digital kunskapsbank om hygien i restauranger

Stekhet duell i de svenska burgarnas hemstad

Max vs Bastard Burgers på Timmermansgatan i Luleå.

Nya restauranger flyttar in på Sergelgatan

Bockholmengruppen ska driva både en kvarterskrog i gatuplan och en takservering.

Dryckesbranschen fortsätter att växa

Pommes frites-olja ska bli diesel

Foodora i samarbete med el-scooterföretag

Alkoholfri öl från mikrobryggeri i ny Burger King-meny

Nässjö nästa för Max – men bygget kan försenas ytterligare

Nytt kafferosteri till Sickla

Kinesiska Zhenmeat lanserar växtbaserat fläsk och kräftor

Första Harrys med ny svenskt brasseri-stil

Bråda dagar för Fredrik Eriksson

Rusning till Långbro värdshus och restaurangen i Nationalmuseum öppen igen.

Carlsberg vill stötta restaurangerna med unikt glas

Restauranggrossisten i trångmål – planerar för tuff höst

Sveriges första virtuella food court

Kasais köksmästare bakom det nya krogkonceptet.

Hon ska göra Sabis mer synligt

Sparrisen hotad av frost och corona

Jägermeister satsar på svensk webbshop

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.125