23948sdkhjf

Ny Jureskogburgare i samarbete med BBQ-profil från Texas

| Av Mona Johansson | Tipsa redaktionen

Johan Jureskog vill med samarbetet inspirera tjejer att ta över grillen i sommar.

Stjärnkocken Johan Jureskog har slagit sig ihop med BBQ-profilen Jess Pryles. Resultatet är burgaren Jess We Can, som nu finns på snabbmatskedjan Jureskogs meny under en begränsad period.

Läs också: Johan Jureskog: ”Även köttätare ska äta klimatsmart”

Samarbetet är starten på en kampanj där Jureskogs kommer att dela alla sina recept via gör-det-själv-videor online. Lanseringen av Jess We Can! blir den första i raden av recept som kommer att läggas ut under våren och sommaren.

Jess Pryles är ursprungligen från Australien, men bor i Austin, Texas, och förknippas starkt med Texas BBQ. Hon ligger även bakom köttföretaget Hardcore Carnivore.

Burgaren Jess We Can! är inspirerad av hemstaden Austin där man inte räds att använda smakrika kryddor som jalapeño och chipotle mayo. Signaturkryddan Black från Hardcore Carnivore med aktivt kol ger en ”crust” till det grillade köttet.

– Jess är en stor idol och inspirationskälla och går alltid sin egen väg. Hon har tagit den mansdominerade bbq-världen med storm och jag hoppas detta samarbete blir en inspiration att få fler tjejer att grilla. Ta över grillen i sommar, äg den, säger Johan Jureskog.  

Läs även vår stora intervju med Johan Jureskog här.

Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Tävling
Bästa unga kvinnliga kocken med fokus och fart

Thilda Mårtensson segrade i Gastronomi Sverige Commis Award.

Franchise växer – men ingen garanti för succé

Branschorganisationens vd: Det finns en rad fällor med franchise,

Ännu en Waynes invigd

Tummen upp för insjöfisk – men dystert för torsken

Drar in 68 miljoner till satsning på hälsosam glass

Litet kaffeföretag vände under coronakrisen

Nyhetsbrev

Även färska råvaror i Urban Delis nya webbutik

Arkiv

Snabbmatsbranschen sen med alkoholfritt

Tips på de alkoholfria alternativen som passar bäst till burgare, korv, sushi och annan snabbmat.

Så blir nya Gondolen – öppnar igen i augusti 2022

Utöver Gondolen planerar Anna Lallerstedt ytterligare en restaurang i Katarinahuset med helt nytt koncept.

Black Bottle Rosé med ny etikett

Den platta vinflaskan gör entré

Ökad lokal försäljning efter Local Hero-upprop

Sushi Yama fortsätter gasa – två nya restauranger samma vecka

Resten av Vapiano i konkurs

Gateau öppnar nytt – på nätet

Tävling
19 män och 5 kvinnor vidare till Årets kock-kvalet

Meatballs for the People på OKQ8-stationer

Kopparbergs drogs ner av corona – tror på sommaren

Ny Jureskogburgare i samarbete med BBQ-profil från Texas

Thaimatskedjan Linnea & Basilika ynglar av sig

Om ett år finns franchisekedjan på minst 14 ställen.

Waynes öppnar i Linköping i egen regi

Västerbottensost + Max = sant

Kafferosteri flyttar till Slakthusområdet – och öppnar kaffebar

Anrikt bageri i konkurs

Espresso House i samarbete med Matsmart

Miljardskuld för Joe & The Juice

Sibyllas burgare körs ut med taxi

Kiviks satsar och investerar

Paradiset återuppstår – med produktfokus

Chark-SM tar in vegetariskt

Digital kölapp i framtidens kösystem

Raps kan bli framtidens burgare

Nu öppnar delar av Tennstopet igen

Regeringen inför omställningsstöd för företag

Närapå fördubblade intäkter för Delivery Hero

Baranställda erbjuds gratis spritutbildning

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.095