23948sdkhjf

Digitala kedjan Tacotarian ska stötta lokala restauranger

En ny digital restaurangkedja har sett dagens ljus. Matleverantören Foodora och varumärket Santa Maria ligger gemensamt bakom konceptet Tacotarian som lanseras på 25 platser runt om i Sverige.

Läs också: Foodora rekryterar chef från Cloetta

Den lokala restaurangen blir genom Tacotarian del av en nationell restaurangkedja och konceptet fungerar som ett tillägg till restaurangens ordinarie utbud. Foodora svarar för utbildning och utrustning och Paulig, som äger varumärket Santa Maria, står för ingredienserna. Menyn har företagen tagit fram tillsammans. 

– Restaurangbranschen har lidit hårt under coronaepidemin och detta är vårt bidrag för att se till att de kan stärka sina muskler för att överleva, säger Hans Skruvfors, vd Foodora Sverige.

– Tacos är verkligen en glädjespridare. Vi är därför väldigt glada över att tillsammans med Foodora kunna ta ut Tacotarian-konceptet till restaurangköken och stötta deras verksamhet på det sätt vi kan bäst, säger Kristina Hovmöller, country manager out of home på Paulig i Sverige.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.093