23948sdkhjf

Digitala kedjan Tacotarian ska stötta lokala restauranger

En ny digital restaurangkedja har sett dagens ljus. Matleverantören Foodora och varumärket Santa Maria ligger gemensamt bakom konceptet Tacotarian som lanseras på 25 platser runt om i Sverige.

Den lokala restaurangen blir genom Tacotarian del av en nationell restaurangkedja och konceptet fungerar som ett tillägg till restaurangens ordinarie utbud. Foodora svarar för utbildning och utrustning och Paulig, som äger varumärket Santa Maria, står för ingredienserna. Menyn har företagen tagit fram tillsammans. 

– Restaurangbranschen har lidit hårt under coronaepidemin och detta är vårt bidrag för att se till att de kan stärka sina muskler för att överleva, säger Hans Skruvfors, vd Foodora Sverige.

– Tacos är verkligen en glädjespridare. Vi är därför väldigt glada över att tillsammans med Foodora kunna ta ut Tacotarian-konceptet till restaurangköken och stötta deras verksamhet på det sätt vi kan bäst, säger Kristina Hovmöller, country manager out of home på Paulig i Sverige.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Dubbla satsningar för The Italian Cousins
Här hamnar La Girafes systerkrogar
Handskuren pommes frites på ny snackbar i Stockholm
Forskning: Allt fler finkrogar utanför storstäderna
Ny vd på Urban Deli
Han satsar på obemannad pizzabutik
Andra Nordiska Medier
Food Supply SE
Fri Köpenskap
Packnet

Sänd till en kollega

0.141