23948sdkhjf

Pop up-butiker i köpcentrum med Sturehofs middagskassar

Stockholms Matmarknad kommer att poppa upp på tre köpcentrum med start i morgon, den 24 september. I Westfield Mall of Scandinavia, Täby Centrum och Nacka Forum öppnas tillfälliga butiker där försäljning ska ske av Sturehofs färdiga middagskassar med hållbart producerad mat.

Det är restaurangkoncernen Svenska Brasserier som genomför projektet ihop med köpcentrumjätten Unibail-Rodamco-Westfield.

– Det känns väldigt roligt att Svenska Brasserier och Stockholms Matmarknad väljer att testa på ett fysiskt butiksformat. Vi har ett brett och köpstarkt kundunderlag som har ett stort intresse för mat och livsstil, vilket gör att det här samarbetet till en bra match, säger Lars-Åke Tollemark, managing director Unibail-Rodamco-Westfield Nordics.

Grönsaker från Svenska Brasseriers odling vid Ulriksdals Värdshus, färsk fisk direkt från Sturehofs och Stockholms Matmarknads egen fiskebåt och egenproducerade varor är typiska exempel på vad som kommer att erbjudas.

– Vi ser fram emot att visa upp Sturehofs middagskassar för nya kunder i Solna, Täby och Nacka. Med våra middagskassar får man en väldigt god middag med mindre än 15 minuters matlagning, säger Niklas Johansson, vd Svenska Brasserier.

Pop up-turnén inleds i Täby den 24-27 september och följs sedan av Westfield Mall of Scandinavia den 1 - 4 oktober och Nacka Forum: 8 - 11 oktober.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078