Nästa matsatsning på Circle K – ”fransk” korvkiosk inne i butiken
Circle K fortsätter sin snabbmatsresa. Först var det pizza från Pizza Hut. Sedan kebab från Schysst käk. Nästa satsning är det nya korvkoncept som kedjan döpt till ”French Express” efter sin storsäljare french hotdog.
Sex miljoner säljs årligen av french hotdog, vilket motsvarar 60 procent av den totala korvförsäljningen på Circle K. Med den nya korvbaren inne i butiken ska det bli enklare för kunderna att bygga sina egna smakkombinationer.
– Vi älskar korv, och det gör uppenbarligen våra kunder också. Att det blir just frenchen som sätts på piedestal på det här sättet är helt enkelt för att det är våra kunders favorit. Då är vi inte sena att följa deras önskemål, säger Anna Pehrson, kategoriansvarig för korv på Circle K.
”Välj din korv, välj ditt bröd och välj din dressing”, är den nya devisen.
– Att vi har Sveriges bästa korvmeny skojar man inte bort, det här är ett sätt att tydliggöra hur viktig kategorin är, fortsätter Pehrson.
French Express finns nu på alla Circle K-stationer. Två nya bröd samt den nya rökiga korven Cowboy BBQ, delvis gjord på fläskkarré, har samtidigt introducerats på menyn i korvkiosken.