23948sdkhjf

Ökad försäljning för Carlsberg

Det danska bryggeribolaget Carlsberg har noterat en 3,8 procent ökad försäljning under första kvartalet, där Asien varit den klart främsta bidragsgivaren, enligt en uppdatering på onsdagen.

Carlsbergs asiatiska försäljning ökade med 30 procent, medan försäljningen i den svagaste regionen Västeuropa sjönk med 15 procent.

Mätt i organisk volymökning var ökningen 11,5 procent. Rapporterat växte omsättningen med 0,4 procent till 13 miljarder danska kronor (12,9).

Osäkerheten från pandemin väntas bestå, men mot bakgrund av årsinledningen höjs nu nedre änden av prognosintervallet för 2021 års vinst till en tillväxt på 5-10 procent, jämfört med tidigare 3-10 procent.

Carlsberg verkställer nu också ett återköpsprogram, som kommer löpa under andra kvartalet.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Adam & Albins krogsatsning Solen börjar lysa i april
Bores-bröderna lanserar nya konceptet Ruths Ölhus
Ny kommersiell direktör på Reitan Convenience
Tre nya enheter i vår för burgarkedjan Mister York
Omfattande skattefusk bekräftat i matbudsbranschen
Stacky’s tar in kapital – satsar på restauranger
Andra Nordiska Medier
Food Supply SE
Fri Köpenskap
Packnet

Sänd till en kollega

0.125