23948sdkhjf

Baristorna välkomnar Sproud

Efter gensvaret på kaféerna ska Löfbergs nu även sälja mot dagligvaruhandeln.

Löfbergs ingick i oktober 2020 ett samarbete med ärtdrycksbolaget Sproud om försäljning riktad mot hotell, restauranger och kaféer. Nu kommer det samarbetet även gälla dagligvaruhandeln när Löfbergs även tar över det ansvaret från Movement.

– Vi har fått ett fantastiskt gensvar hos landets baristor och andra som jobbar på restauranger och kaféer. Det visar att våra goda, naturliga produkter funkar riktigt bra ihop, både i varma och kalla drycker. Nu tar vi samarbetet till en ny nivå och gör det ännu lättare för alla konsumenter att göra ett hållbart val i livsmedelsbutiken, säger Björn Norén, Head of Retail på Löfbergs.

Förutom hemmamarknaden i på Ica, Coop, Hemköp, Willys och Mathem har Sproud även lanserats utomlands på brittiska Waitrose och amerikanska Whole Foods Market.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Restaurangerna som ska öppna i Arlandas första food hall – pristak införs
Fyra hörnstenar i Ikeakoncernens nya saluhallskoncept – se bilderna
Silvermedalj för kocklandslaget: ”Marginalerna inte på vår sida”
Handskuren pommes frites på ny snackbar i Stockholm
Dubbla satsningar för The Italian Cousins
Här hamnar La Girafes systerkrogar
Andra Nordiska Medier
Food Supply SE
Fri Köpenskap
Packnet

Sänd till en kollega

0.078