23948sdkhjf

Hon ska marknadsföra Max globalt

Cecilia Taipale ska utveckla Max digitala marknadsföring baserad på kunddata.

Max har anställt en ny head of media and digital marketing på global nivå. Cecilia Taipale tillräder tjänsten den 8 november.

Den norrländska snabbmatskedjan befinner sig mitt i en expansionsfas som kräver en marknadsavdelning som är anpassad för verksamhet på flera olika marknader.

Cecilia Taipale kommer från byråvärlden, senast från Carat, och har jobbat med display, onlinevideo och sociala medier inom bolag som H&M, Ikea och Telia. Hon ska nu kombinera sin långa digitala erfarenhet med det hon beskriver som Max mod. 

– De senaste åren har fokus skiftat, nu handlar det om att undersöka hur man på bästa sätt kan använda befintliga kunddata i köpt media och där kommer jag kunna bidra med mycket, säger Cecilia Taipale.

Artikeln är en del av vårt tema om Jobb & Karriär.

Läs mer om: Max
Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Tre nya enheter i vår för burgarkedjan Mister York
Omfattande skattefusk bekräftat i matbudsbranschen
Efter Basta kommer Florentine – glamourös trattoria öppnar i april
Max tar COO och vice vd från Yum Brands
Eldig barkedja öppnar sin nionde krog
Nästan var tredje Sushi Yama-restaurang stängd
Andra Nordiska Medier
Food Supply SE
Fri Köpenskap
Packnet

Sänd till en kollega

0.062