23948sdkhjf

Ny marknadschef ska ta Pizza Hut till nya höjder

”Gäller att spänna musklerna för fortsatt expansion.”

Pizza Hut rekryterar Andrea Lindgren från Cloetta där hon haft rollen som head of brand & concept, Central Pick & Mix.

Mitt uppdrag är tydligt; vi ska ta Pizza Huts varumärke till nya höjder genom att sätta strategisk riktning och plan för vägen framåt, och landa i ett fräscht koncept anpassat för dagens kommunikationslandskap, säger Andrea Lindgren i en kommentar.

Pizza Hut har i nuläget 26 restauranger i Sverige.

– Nu gäller det att spänna musklerna för fortsatt expansion och ligga i framkant ur ett
marknadsföringsperspektiv. Potentialen är lika stor som ambitionerna, och jag är väldigt taggad på att sätta igång arbetet, fortsätter Andrea Lindgren, som tillträder sin nya tjänst i slutet av april.

Pizza Hut ingår i den globala koncernen Yum som även äger Kentucky Fried Chicken, KFC, och Taco Bell.

Andrea har en lång och gedigen erfarenhet av varumärkes- och kommunikationsutveckling, med den bredd som behövs från strategi till taktik i en snabbrörlig värld. Hon har ett utpräglat tänk kring varumärkesupplevelser som igår genom många olika kanaler och främjar försäljning. Andrea blir ett värdefullt tillskott till ledningsgruppen där vi med stolt pizzapassion ska göra Pizza Hut Sverige ännu starkare tillsammans, säger Richard Forsshéll, vd för Pizza Hut Sverige.

Artikeln är en del av vårt tema om Jobb & Karriär.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.08