23948sdkhjf

Nytt brasseriekoncept hos Nordic Choice Hotels

Brasserie Nòr ska erbjuda komplicerad mat och avslappnad miljö.

Hotellkedjan Nordic Choice lanserar ett nytt restaurangkoncept. Målet är att Brasserie Nòr ska bli en central mötesplats i varje stad där kedjan finns representerad.

Först ut i Sverige är Quality Hotel Match i Jönköping, där Brasserie Nòr slår upp portarna den 1 september. Därefter följer Clarion Umeå den 1 oktober. 

Konceptet har legat på planeringsbordet hos oss länge och nu känns det så bra att kunna erbjuda våra gäster ett helt nytt koncept inom Nordic Choice. Vi ska fokusera på enkla och rena smaker så maten är okomplicerad och lätt att känna igen, men vi jobbar med riktigt bra råvaror som förhöjer smakerna rejält, säger Fredrik Blomberg, ansvarig för mat och dryck på Nordic Choice Hotels.

Namnet Nòr är hämtat från de nordiska språken och fornnordiskan och betyder grund havsvik med smal öppning. Menyn ska också hylla nordisk kokkonst. 

Brasseriet ska erbjuda en avslappnad miljö med olika typer av möbler och inredning, men med återkommande designelement i form av vinvägg, runda bås och öppna kök. 

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Adam & Albins krogsatsning Solen börjar lysa i april
Bores-bröderna lanserar nya konceptet Ruths Ölhus
Ny kommersiell direktör på Reitan Convenience
Tre nya enheter i vår för burgarkedjan Mister York
Omfattande skattefusk bekräftat i matbudsbranschen
Stacky’s tar in kapital – satsar på restauranger
Andra Nordiska Medier
Food Supply SE
Fri Köpenskap
Packnet

Sänd till en kollega

0.299