23948sdkhjf

KFC bäst på Tiktok – och snart ny restaurang

Även snabbmatskollegan McDonald's prisad för Tiktok-kampanj.

Den första upplagan av nordiska Tiktok Awards har avgjorts och det finaste priset, Greatest Tiktok, vanns av KFC Sweden.

Det är Finger Lickin' Campaign, framtagen med hjälp av Bright Mind Agency, som utsetts till Greatest Tiktok 2022 och därmed också får en biljett till Europeiska Grand Prix. Sociala medier-kampanjen ökade restaurangintäkterna för kycklingkedjan med hundratals procent.

Så här lyder delar av juryns motivering: Etablerade varumärken har både fördelar och begränsningar. Juryn uppskattade hur varumärket anpassat sig till en ny plattform, hittat en skarp röst och framför allt, adderat värde till kunder och fans genom att vara äkta och rolig.

Samarbetet mellan McDonald's och Nord DDB i kampanjen DonkenMemes vann priset för Greatest Creative. 

I ett av KFC:s senaste Tiktok-inlägg så frågor kedjan sina följare om de kan gissa var kedjan snart öppnar sin nästa restaurang. Det sker i slutet av december vid M2 Center i Jönköping. Den 15:e KFC-restaurangen hamnar då alldeles intill burgerkedjan Jureskogs som öppnar sin 13:e restaurang i slutet av november.

Läs mer om: KFC
Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Här är Årets köpmän på Pressbyrån och 7-Eleven.
Domino's mot likvidation i pizzans hemland – men vill expandera i Sverige
Hantverkspionjär korad till Årets ölutvecklare
Mathias Dahlgren stänger Rutabaga – öppnar ny krog i sommar
Stjärnkrögare bakom växande pizzakedjan Stella
Jack's Burger efter McDonald's – unga kedjans tionde öppning
Andra Nordiska Medier
Food Supply SE
Fri Köpenskap
Packnet

Sänd till en kollega

0.125