Här är butiken som gör sushisuccé

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

Ica-handlarens sushiförsäljningen är en snabb framgång.

– Vi är helt tagna på sängen. Vi har sålt slut i stort sett varje dag. Leverantören klarade inte av att leverera längre så i dag är det tyvärr tomt. Men de jobbar för högtryck och imorgon får vi sushi igen, berättar Ica-handlaren Pär Sjöström för Norrbottens Affärer.

Pär Sjöström driver Ica Supermarket i Luleå och det var i tisdags den 13 juni som de första bitarna från företaget Kalasmat i Luleå levererades och kunderna tog till sig dem snabbt.

Det är inte första gången butiken i Luleå Centrum försöker sig på nya måltidskoncept men få har varit så här framgångsrika.

Läs också: Max kan vinna åtråvärt hederspris

– Jag var först ut med salladsbaren i Luleå och man kan säga att det är samma respons på den här satsningen. Helt otroligt, jag har inte varit med om något sånt här på väldigt många år, säger Pär Sjöström till Norrbottens Affärer.

Läs också: Icabutiken räddade klassiskt bröd

Slutförsäljningen av sushin är något hoppas Pär Sjöström att undvika i framtiden, framöver ska Lueleåborna kunna få sushi alla dagar i veckan.

– Sushin görs bara några timmar innan den säljs i butiken och håller hög kvalité. Vi erbjuder de traditionella bitarna, men även två vegetariska alternativ, säger Pär Sjöström till Norrbottens Affärer.



Håll dig uppdaterad med Fast Food Magazine
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

E-handel för B2B halkar efter

Företagskunderna efterfrågar en ökad möjlighet till e-handel men partihandlarna släpar efter.

Produkterna som kan bli ”Årets matbluff”

Fem produkter tävlar om skamligt pris.

Wiggo Wraps expanderar

I vinter öppnar måltidskonceptet fjärde och femte enheten och därefter väntar större expansion för konceptet som blir en wrapkedja.

Sockrets hälsoeffekter ska utredas

Vegme levererar till restaurangkedja

De ska ta tillbaka korvkiosken

Mikael Norberg och Roland "Rolle" Persson är duon bakom nya Korvkultur, ett nytt koncept för gourmetkorv.

Nyhetsbrev

Bakar du Sveriges bästa pizza?

Nu är det dags att anmäla sig till årets upplaga av Pizza-SM.

Arkiv

Domino´s storsatsar

Ska öppna 100 restauranger och butiker i Sverige. Den svenska expansionen ska ledas av en tidigare chef på Scandic Hotels.

Här öppnar Bastard Burgers

I april öppnar hamburgerkedjan i centrala Östersund.

Bjärefågel i samarbete med Tareq Taylor

Tillsammans med kändiskocken lanserar man nytt matkoncept till dagligvaruhandeln.

Här är årets ”udda” semlor

Pinchos med cityetablering

Ikea Food services lanserar globala inköpskriterier

Krav för kycklingproduktion först ut när Ikea Food services lanserar program för hållbart jordbruk.

Klimatutmaningar för kaffeodlarna

Kafékedja till Luleå

Paulig får ny vd

Digital nystart

Finsk tacokedja till Sverige

Beijing8 satsar i Norge

Restaurangnätverk i Umeå

Kommunen har dragit igång restaurangnätverk för arbete med hållbarhets- och miljöfrågor.

Här öppnar KFC

Tex Mex till Eskilstuna

Matsvinnstorg i Söderhallarna

Hon öppnar pop up för minska matsvinnet och delar ut livsmedelsprodukter som annars skulle kastas.

Oumph fick norskt food service-pris

Skärpt straff för matfusk föreslås

Unbakery till NK

Sju produkter står för hälften av matsvinnet

Möte för livsmedelsexport

Sushi Yama till Ica

"En spänstig deg är pizzans själ"

Burgerkedja till Södermalm

Ny chef på Fazer Bageri

KFC hem

Tillbaka på Food for Progress

Brittisk kedja satsar på kaffebar i butiker

Göteborgs mesta kafé

Atria säljer till Sibyllas franchisetagare

Sänd till en kollega

0.177