De vill förbättra folkhälsan med hotellsamarbete

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Duon bakom hälsobloggen och podden Food Pharmacy samarbetar med hotellkedja.

Mia Clase och Lina Nertby Aurell som bland annat driver hälsobloggen Food Pharmacy och podden med samma namn inleder samarbete med Clarion Hotel. 

Bland annat ska samarbetet omfatta föreläsningar men hotellkedjan ska även sponsra podden. Startskottet för alliansen går med det gemensamma projektet Eat for all den 12 juni på Clarion Sign i Stockholm. Då väntar även Green Table Dinner i samarbete med Marcus Samuelsson och restaurang Kitchen & Table där en meny baserad på vårens gröna råvaror i kombination med världens kryddor och smaker ska presenteras.


Evenemanget sammanfaller även med EAT Stockholm Food Forum 2018 den 11 till 12 juni.

– Hela tanken med Food Pharmacy går ut på att förbättra folkhälsan och att göra det hälsosamma valet enkelt och lustfyllt utan pekpinnar. Tillsammans med Clarion Hotel hittade vi en gemensam nämnare i att öka människors livskvalitet. Att vi kickstartar med ett event för allmänheten känns helt rätt. Under Eat for all kommer vi att dela med oss av heta ämnen som matens påverkan på din hälsa och ”non waste”. Superspännande, säger Mia Clase och Lina Nertby Aurell från Food Pharmacy i en kommentar.

Mer om: Clarion hotel


Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Max vd hoppas på 50 år till

Richard Bergfors i intervju om kedjans framtid.

Från Gotthards till Norrlandsoperan

Han går till Qvanti

Vill främja hållbart fiske

Kocken och kreativa ledaren kan numera också titulera sig ambassadör för hållbart fiske.

De ska sköta ruljansen på Bank Hotel

Boom för alkoholfritt öl: Upp 56 procent

Nyhetsbrev

Ny nod för life science och livsmedel

Arkiv

Mer kapital till Karma- fortsatt expansion i Europa

Sommaren innebar hög tillväxt för Alvestaglass

Snabbare med samma smakkaraktär

Han vidareutvecklar Mr Voon med nattöppen asiatisk streetbar.

Jobb & Karriär
Hon ska få fler att upptäcka Oumph

Wayne’s Coffee breddar veganskt utbud

Inför fler rätter med Oumph på menyn.

Från Sture till Brasserie 1742

Kock i modekampanj

Medgrundare av Stockholmskrogen Matateljén syns i modekedjan Uniqlos kampanj.

Läget akut för svenska flodkräftan

Men trots att arten är nära utrotning uppmanas svenskarna att prioritera den före signalkräftor.

Här öppnar Subway och Sibylla

2

Nu har sista munken sålts

MAP-packat växande trend i bagerinäringen

Hotel Rogge i nya händer

Nu startar äppelskörden

Ny chef för Stockholm Circle

Ölen kan bli dyrare

Upprop i restaurangbranschen - vill öka efterfrågan på svenska råvaror

Efter sommarens torka uppmanas restauranger och måltidsverksamheter välja svenskt kött, frukt och grönt för att stötta bönder efter sommarens torka.

”Århundradets kock” har gått ur tiden

Paulig rekryterar ny HR-chef

Klassisk korv får klimatsmart kompanjon

Här öppnar Zócalo

Krispig fisk till city

Max vill skaka om Way out West

Coca-Cola höjer priserna

Esperanto i konkurs

Hovmästare ny chef på Röda Korset

Bordsservering på McDonald´s

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.172