Visma samarbetar med St1

| Av Erika Lindbom Sierakowiak | Tipsa redaktionen

IT-företaget levererar mjukvara, hårdvara och service till St1 när kedjan satsar på mat, dryck och service.

Energiföretaget St1 ska genomföra en stor satsning på convenience retail. St1 driver bland annat 104 stationer under namnet Shell och från senhösten 2018 ska dessa drivas i egen regi.

Läs också: De ska leverera maten till St1

Det nya convenience-konceptet kommer att delas upp i två delar: en butiksverksamhet med mat och dryck samt en servicedel med bland annat biltvätt. Dessutom kommer det att finnas skärmar för självbetjäning som även kan visa annonser. Butikerna ska även installera mjukvara för automatiserad varupåfyllning samt för hantering av kampanjer, färskvaror och recept.

För att uppnå detta har St1 beslutat att samarbeta med IT-leverantören Visma Retail, som ska leverera både mjukvara, hårdvara och service till St1:s butiker och supportorganisationen.

– Vi ville hitta en kompetent partner som kunde uppfylla våra höga krav på flexibilitet och innovation, och som tillåter oss att växa i framtiden, säger Stefan Samuelsson, Affärsområdeschef Retail i St1 Sverige.

Mer om:St1 |Visma Retail


Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Max vd hoppas på 50 år till

Richard Bergfors i intervju om kedjans framtid.

Från Gotthards till Norrlandsoperan

Han går till Qvanti

Vill främja hållbart fiske

Kocken och kreativa ledaren kan numera också titulera sig ambassadör för hållbart fiske.

De ska sköta ruljansen på Bank Hotel

Boom för alkoholfritt öl: Upp 56 procent

Nyhetsbrev

Ny nod för life science och livsmedel

Arkiv

Mer kapital till Karma- fortsatt expansion i Europa

Sommaren innebar hög tillväxt för Alvestaglass

Snabbare med samma smakkaraktär

Han vidareutvecklar Mr Voon med nattöppen asiatisk streetbar.

Jobb & Karriär
Hon ska få fler att upptäcka Oumph

Wayne’s Coffee breddar veganskt utbud

Inför fler rätter med Oumph på menyn.

Från Sture till Brasserie 1742

Kock i modekampanj

Medgrundare av Stockholmskrogen Matateljén syns i modekedjan Uniqlos kampanj.

Läget akut för svenska flodkräftan

Men trots att arten är nära utrotning uppmanas svenskarna att prioritera den före signalkräftor.

Här öppnar Subway och Sibylla

2

Nu har sista munken sålts

MAP-packat växande trend i bagerinäringen

Hotel Rogge i nya händer

Nu startar äppelskörden

Ny chef för Stockholm Circle

Ölen kan bli dyrare

Upprop i restaurangbranschen - vill öka efterfrågan på svenska råvaror

Efter sommarens torka uppmanas restauranger och måltidsverksamheter välja svenskt kött, frukt och grönt för att stötta bönder efter sommarens torka.

”Århundradets kock” har gått ur tiden

Paulig rekryterar ny HR-chef

Klassisk korv får klimatsmart kompanjon

Här öppnar Zócalo

Krispig fisk till city

Max vill skaka om Way out West

Coca-Cola höjer priserna

Esperanto i konkurs

Hovmästare ny chef på Röda Korset

Bordsservering på McDonald´s

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.135