23948sdkhjf

Stor reklamsatsning efter nytt sortiment

| Av Niklas Kallin Thander | Tipsa redaktionen

"Nu gör vi en jättesatsning", säger juicemärket God morgons brand manager Pernilla Morén.

För några veckor sedan lanserade Eckes-Granini-ägda juicemärket God morgon ett nytt ekologiskt sortiment bestående av fem olika produkter. Enligt God morgon själva följer man nu upp serien med vad man kallar "den största satsningen på tio år" för varumärket.

–Vi lanserade vår första ekojuice för 18 år sedan och nu gör vi en jättesatsning för att få ännu fler att välja våra ekologiska produkter, säger Pernilla Morén, Senior nordic brand manager för God morgon, i ett uttalande.

Läs också: Pizzakartong med återvinningsinstruktioner

Med det menar man en bred reklamsatsning, som kommer att omfatta traditionella medier, sociala medier, samarbeten med influencers och en digital utomhuskampanj som ska anpassas beroende på bland annat väder och tid.

Ytterligare en nyhet i samband med lanseringen är att God morgon väljer att följa med i det återvinningsinitiativ som flera saft- och juicetillverkare tagit den senaste tiden. I och med lanseringen kommer nämligen de nya produkternas flaskor att gå in i pantsystemet.
Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Dole säljer i Sverige och Finland

De kan kombinera mat och dryck

Tre kaféer och restauranger i Stockholm nominerade i kategorin Årets kombo i Fast Food Awards.

Så många luncher och middagar är vegetariska

Så ska Espresso House minska svinnet

Kafékedja i rikstäckande samarbete med maträddarapp.

Populär chokladmjölk återkallas – flaskan kan gå sönder

Burgerkedja med eldskärm

Nyhetsbrev

Lanserar ersättning för plastsugrör

Arkiv

Med fokus på konferens

Ny Sushi Yama i Linköping

De har hälsa och miljö i fokus

De är nominerade i kategorin Årets Hjärta i Fast Food Awards.

Här är Nobelmenyn

På måndagskvällen var det så dags för Nobelbankett och bakad rotselleri fick spela huvudrollen.

Salladskedja öppnar nytt

Tredje restaurangen i Malmö och tionde etableringen för hälsokedjan som lovar ytterligare tillväxt.

Guldregn över de svenska lagen

Kocklandslaget och ytterligare två lag kommer hem med seger i Culinary World Cup.

Så sålde restaurangerna

Ökning för hotell- och trafiknära restauranger medan omsättning i personalrestauranger backade rejält under tredje kvartalet enligt siffror från Restaurangindex.

Här öppnar Linnea & Basilika

Historiskt låg skörd av matpotatis

Från Vigårda till Mosebacke

Meriterad köksmästare till Södra Teaterns restaurang.

3

Två toppar årets julöl!

RT-Forum har i samarbete med Foodnet provat årets julöl och andra juldrycker - resultatet är två öl är i topp bland många fina brygder.

Systembolaget öppnar utlämningsställe

Här ska nytt koncept för e-handeln testas.

Trio nominerad till Årets Fast Casual

Kale & Crave, Dogfood och Scandwich är nominerade i kategorin Årets Fast Casual i Fast Food Awards 2019.

Sushikedja öppnar nytt

Dansk juice och asiatiskt till Gallerian

Stora utmaningar med ursprungsmärkning av kött och fisk på restaurang

Mindre marginaler - men storleken spelar ingen roll

Sia glass byter vd

Hon tar över på Svenskt Kött

Julskinkan fortsatt ohotad på julbordet

Ny vd på Siljans Chark

Matleveranstjänst till Malmö

Här öppnar Sabis nytt

Han är ny hos Altia

Läppja på GW

Här öppnar It´s Pleat

Här är årets bästa matböcker

Nya matkoncept till Täby centrum

Restaurangkedja säger upp personal

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.209