Stor reklamsatsning efter nytt sortiment

| Av Niklas Kallin Thander | Tipsa redaktionen

"Nu gör vi en jättesatsning", säger juicemärket God morgons brand manager Pernilla Morén.

För några veckor sedan lanserade Eckes-Granini-ägda juicemärket God morgon ett nytt ekologiskt sortiment bestående av fem olika produkter. Enligt God morgon själva följer man nu upp serien med vad man kallar "den största satsningen på tio år" för varumärket.

–Vi lanserade vår första ekojuice för 18 år sedan och nu gör vi en jättesatsning för att få ännu fler att välja våra ekologiska produkter, säger Pernilla Morén, Senior nordic brand manager för God morgon, i ett uttalande.

Läs också: Smoothies tog Rynkeby över miljarden

Med det menar man en bred reklamsatsning, som kommer att omfatta traditionella medier, sociala medier, samarbeten med influencers och en digital utomhuskampanj som ska anpassas beroende på bland annat väder och tid.

Ytterligare en nyhet i samband med lanseringen är att God morgon väljer att följa med i det återvinningsinitiativ som flera saft- och juicetillverkare tagit den senaste tiden. I och med lanseringen kommer nämligen de nya produkternas flaskor att gå in i pantsystemet.


Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Max vd hoppas på 50 år till

Richard Bergfors i intervju om kedjans framtid.

Från Gotthards till Norrlandsoperan

Han går till Qvanti

Vill främja hållbart fiske

Kocken och kreativa ledaren kan numera också titulera sig ambassadör för hållbart fiske.

De ska sköta ruljansen på Bank Hotel

Boom för alkoholfritt öl: Upp 56 procent

Nyhetsbrev

Ny nod för life science och livsmedel

Arkiv

Mer kapital till Karma- fortsatt expansion i Europa

Sommaren innebar hög tillväxt för Alvestaglass

Snabbare med samma smakkaraktär

Han vidareutvecklar Mr Voon med nattöppen asiatisk streetbar.

Jobb & Karriär
Hon ska få fler att upptäcka Oumph

Wayne’s Coffee breddar veganskt utbud

Inför fler rätter med Oumph på menyn.

Från Sture till Brasserie 1742

Kock i modekampanj

Medgrundare av Stockholmskrogen Matateljén syns i modekedjan Uniqlos kampanj.

Läget akut för svenska flodkräftan

Men trots att arten är nära utrotning uppmanas svenskarna att prioritera den före signalkräftor.

Här öppnar Subway och Sibylla

2

Nu har sista munken sålts

MAP-packat växande trend i bagerinäringen

Hotel Rogge i nya händer

Nu startar äppelskörden

Ny chef för Stockholm Circle

Ölen kan bli dyrare

Upprop i restaurangbranschen - vill öka efterfrågan på svenska råvaror

Efter sommarens torka uppmanas restauranger och måltidsverksamheter välja svenskt kött, frukt och grönt för att stötta bönder efter sommarens torka.

”Århundradets kock” har gått ur tiden

Paulig rekryterar ny HR-chef

Klassisk korv får klimatsmart kompanjon

Här öppnar Zócalo

Krispig fisk till city

Max vill skaka om Way out West

Coca-Cola höjer priserna

Esperanto i konkurs

Hovmästare ny chef på Röda Korset

Bordsservering på McDonald´s

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.148