23948sdkhjf

Restaurangkedja med tidning

Sushikedja berättar sin och råvarornas historia på papper.

Sushi Yama lanserar magasinet Yama Paper, som även är tillgänglig digitalt. Tidningen, som lanseras i en utgåva om 30 000 exemplar två gånger per år, ska finnas i kedjans samtliga restauranger och läsarna bjuds på redaktionellt innehåll i form av allt från resereportage till historia kopplad till sushin och dess råvaror.

- Yama Paper är ett projekt som vi har sett fram emot under en längre tid. I år har Sushi Yama dessutom funnits i 10 år och vi känner att det är rätt i tiden för en lansering. För oss är det ett sätt att ge lite tillbaka till våra gäster och de som uppskattar vårt varumärke. Vi vill ta sushin och Japan närmare Sverige och det tror vi att magasinet kan bidra till. Samtidigt tror vi fortfarande att tryckt media uppskattas och därför har vi valt publicering på webben som ett komplement till den tryckta upplagan snarare än tvärtom, säger Danny Barsoum, pr-och varumärkesansvarig hos restaurangkedjan.

Sushi Yama grundades 2008 och har till dags dato 35 restauranger runtom i Sverige.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094