23948sdkhjf

Pontus Frithiof rivstartar året i hälsans tecken

| Av Mona Johansson | Tipsa redaktionen

Pontus in the air ska bli Arlandas bästa arbetsplats med hjälp av hälsoprofil och inspiratör.

Krögaren och entreprenören Pontus Frithiof rivstartar 2019 med ett initiativ som har som ambition att göra Pontus in the air till Arlandas bästa arbetsplats.

Läs också: Pontus nya koncept: franskt bistrocafé

– Det här är ett roligt och viktigt startskott för 2019. Vår ambition är att bli en attraktiv arbetsgivare, få friskare och gladare personal, minska sjukskrivningar och därigenom bli mer lönsamma och nå högre effektivitet. Jag hoppas att vår satsning även ska sporra andra företag på Arlanda och i hela Sverige, säger Pontus Frithiof, ägare och grundare Pontus Group.

Till sin hjälp tar han hälsoprofilen och elitskidåkaren Jonas Böhlmark samt rådgivaren och inspiratören Svante Randlert. Syftet är att engagera, skapa medvetenhet och utveckla personal, chefer och ledning. Alla uppmuntras att delta utifrån sina egna förutsättningar, och deltagarna erbjuds månatliga uppföljningar.

 Vi ska hjälpa dem med ett helhetstänk, 360 grader, och höja medvetenheten om gemenskap, innovationskraft, antiinflammatorisk kost, fysisk och mental träning på arbetsplatsen. Det är ett ärofullt uppdrag som sträcker sig över tid, vilket är en förutsättning för att skapa kontinuerlig förbättring och mätbara resultat, säger Jonas Böhlmark.

Ledningsgruppen och företagets chefer ska dessutom tillsammans med affärsrådgivaren och föreläsaren Svante Randlert arbeta med strategisk kompetensförsörjning. Satsningen inkluderar även ”Arlanda Challenge”, där alla företag på Stockholm Arlanda Airport kan delta i föredrag och kostrådgivning.

Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Svenska Burger King först med miljövänligt ventilationssystem

Tävling
Bästa unga kvinnliga kocken har fokus och fart

Thilda Mårtensson segrade i Gastronomi Sverige Commis Award.

Franchise växer – men ingen garanti för succé

Branschorganisationens vd: Det finns en rad fällor med franchise,

Ännu en Waynes invigd

Tummen upp för insjöfisk – men dystert för torsken

Drar in 68 miljoner till satsning på hälsosam glass

Nyhetsbrev

Litet kaffeföretag vände under coronakrisen

Arkiv

Även färska råvaror i Urban Delis nya webbutik

Snabbmatsbranschen sen med alkoholfritt

Tips på de alkoholfria alternativen som passar bäst till burgare, korv, sushi och annan snabbmat.

Så blir nya Gondolen – öppnar igen i augusti 2022

Utöver Gondolen planerar Anna Lallerstedt ytterligare en restaurang i Katarinahuset med helt nytt koncept.

Black Bottle Rosé med ny etikett

Den platta vinflaskan gör entré

Ökad lokal försäljning efter Local Hero-upprop

Sushi Yama fortsätter gasa – två nya restauranger samma vecka

Resten av Vapiano i konkurs

Gateau öppnar nytt – på nätet

Tävling
19 män och 5 kvinnor vidare till Årets kock-kvalet

Meatballs for the People på OKQ8-stationer

Kopparbergs drogs ner av corona – tror på sommaren

Ny Jureskogburgare i samarbete med BBQ-profil från Texas

Thaimatskedjan Linnea & Basilika ynglar av sig

Om ett år finns franchisekedjan på minst 14 ställen.

Waynes öppnar i Linköping i egen regi

Västerbottensost + Max = sant

Kafferosteri flyttar till Slakthusområdet – och öppnar kaffebar

Anrikt bageri i konkurs

Espresso House i samarbete med Matsmart

Miljardskuld för Joe & The Juice

Sibyllas burgare körs ut med taxi

Kiviks satsar och investerar

Paradiset återuppstår – med produktfokus

Chark-SM tar in vegetariskt

Digital kölapp i framtidens kösystem

Raps kan bli framtidens burgare

Nu öppnar delar av Tennstopet igen

Regeringen inför omställningsstöd för företag

Närapå fördubblade intäkter för Delivery Hero

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.095