23948sdkhjf

Mackmyra behöver pengar

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

Otillräcklig försäljning leder till effektivitetsprogram.

Det svenska whiskydestilleriet Mackmyra meddelar att de, för 16:e kvartalet i rad kommer att öka i tillväxt. Men det finns smolk i whiskyglaset då företaget inte nått upp till den förväntade försäljningsnivån och nu behöver mer kapital. Det framgår av ett pressmeddelande.

Anledningen till den minskade försäljningen uppges delvis bero på den extremt heta sommaren och delvis det oklara läget gällande marknadsföring som gällt gällande Mackmyras största kund: Systembolaget.

För att råda bot på de här problemen kommer Mackmyra nu att genomföra ett effektivitetsprogram för att minska kostnaderna i verksamheten samt planera för en framtida kapitalanskaffning under första halvan av 2019. Bolaget har även upptagit brygglån om 6,5 miljoner kronor under februari i år.

Mer om:Mackmyra |whiskey
Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Kockarna bakom Garba dubbelt aktuella

Gästspelar på Gamla Riksarkivet och utformar tyst middag för soloätare.

Löfbergs investerar 200 miljoner

Nio nya Bastard Burgers-restauranger har växt till tio

Plantagon i konkurs

Slut på pengar för vertikalodlingsföretaget.

Tapas på svenskt vis på HaQ

Yux Mexican och Yuc Latasian följs av husmanskost på HaQ.

Östermalms saluhall – försenad och fördyrad

Renoveringen av Östermalmshallen 400 miljoner dyrare än planerat.

Nyhetsbrev

Årets Lilly Bollinger-tävling igång

Arkiv

Finaldags för Årets unga kock

Två Michelin-stjärnor till Gastrologik

Krögarduon har väntat sex år på att få lägga till ytterligare en stjärna.

Mr Cake till Göteborg

De kan bli bästa krog på White Guides gala

KFC-chef dömd för diskriminering

130 år gammalt bageri räddas

Här är finalisterna i Unga bagare 2019

Icadirektör blir vd på Martin & Servera

Tillträder senast i oktober.

Lista: 89 nya krogar i White Guide

Här är alla nya restauranger som tagit sig in i årets upplaga.

Kafékedjan öppnar i Kina

Joe & The Juice-grundaren avgår som vd

Kaspar Basse har varit den snabbväxande kedjans vd sedan starten 2002.

Nio nya Bastard Burgers-restauranger

Norrländska streetfoodkedjan i snabb expansion – och satsar på helt vegansk meny.

Fullersägt mikrobryggeri till Sverige

Vietnamesiskt på Götgatan

De tilldelas årets Gulddrakar

Gulddrakar till tre restauranger, en bar och ett kafé i Stockholm.

Mackmyra behöver pengar

Coca-Colas första nya smak på tio år

Vigårda till Västerås

Han är årets viltkock

Gröna Lund startar restaurangskola

Årets Kombo går till Doktor Mat

Årets street food serveras av Korrito

Östermalmskafé blir Årets Coffee Shop

Världens första veganska Happy Meal

Dags för tionde Krogveckan

Sverige världens fjärde mest veganvänliga land

Restaurangleverantör slutar med tobak

Sologäster välkomnas till Oaxen

Systembolaget varnar vinleverantör

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.133