23948sdkhjf

Därför ställdes 7-Eleven om till pizzerior

| Av Pontus Nyman | Tipsa redaktionen

Fyra 7-Elevenbutiker i Göteborg och Malmö samt i Vasastan och på Södermalm i Stockholm skyltade under förra veckan om till en mer italiensk version.

Väggarna är den här veckan återställda men under förra veckan var de penslade med pizzor och namnet tillfälligt bytt till ”Sette Undici”. Ett namn som passande nog betyder sju och elva på italienska.

Det är väldigt många som har kommit in och undrat vad som händer, så det har varit ett bra sätt att komma ut med budskapet, berättar ett butiksbiträde för branschtidningen Fri Köpenskap.

Greppet är kopplat till en större lansering.

Vi ville uppmärksamma att vi numera är Sveriges största pizzeria, säger 7-Elevens marknadschef Amanda Mompalao De Piro till Fri Köpenskap.

Det är första gången kedjan testar en ”take over” på svensk mark.

Det är ett effektivt sätt att marknadsföra nyheterna eftersom våra butiker ligger i så högtrafikerade lägen.

Orsaken till greppet är en större satsning på färsk pizza i butik. Fem olika smaker både i veganska, glutenfria och vanliga modeller gräddas i butik och kan antingen hämtas eller levereras hem med hjälp av cykelbudsappen Foodora.

Mat dryck och fika är det segment som växer starkast hos oss och därför lägger vi mycket fokus där. Vi har till och med valt att varumärkesskydda ordet ”Foodvenience”, berättar Amanda Mompalao De Piro.

Även frukostsegmentet växer starkt. Det väletablerade multipriserbjudandet ”2 för 35” där kunderna väljer bland frallor, frukter, juicer, smoothies och andra ”on the go”-måltider ökar med 20-25 procent per år.

För oss handlar det om att hitta smarta lösningar och förenkla och försnabba kundmötet. Det gör vi med nya betallösningar, snabbare kundvarv och andra grepp. Det vi egentligen säljer är tid.

Mer om:7/Eleven
Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Här finns landets bästa pizzerior

Efter stängningarna – Sushirullen med nytt franchisekoncept

Korvkedja expanderar med franchise

Gourmetkorv kliver för första gången utanför Göteborg.

Nya Carnegiebryggeriet bygger ny anläggning

Midan bland nytillskotten i Kista Galleria

EM-silver för Svenska konditorlandslaget

Nyhetsbrev

Arnold's – nu även med lunchservering

Arkiv

Nystartad krog som brinner för öl

Östermalmshallen försenad igen – mars senaste budet

Modemärke lanserar eget vin

Impossible säger nej till McDonalds – då kliver Beyond in

Grillkedjan växer med nya restauranger

Mangal BBQ till Vällingby centrum i april.

”Pucken” fyller 20 år

Eldrivna kylfordon för urban transport av livsmedel

Nu kommer det "omöjliga" fläsket

Cirkusfråga i ansökan till ny Pinchos

Första sushikedjan med enbart hållbar fisk

Kaffekedja lanserar återanvändbara kaffemuggar

Tv-serie om relation mellan matälskare

Havsmat i street food-anda hos Fiskbar 17

Stopp för vinbox som handväska

Hon är ny operativ chef för Brasserigruppen

Nytt snabbmatskoncept med ägg i alla rätter

Espresso House-grundaren tänker gå globalt direkt med sin nya satsning.

Storproducent av alkoholfria viner byter namn

Tar förnybart sugrör till marknaden

Nu finns Max även på Kungsholmen

Uber Eats i samarbete med saluhall och Icabutik

Anrikt bryggeri byter profil och expanderar

Nu kommer Starbucks – till butikshyllorna

McDonald's har slut på halloumi

Exklusiv fjällrödingrom – bara hos Frantzén

Åre får ännu en krog

Stadsodlarna når nya höjder – med SAS

Här har Wayne's Coffee invigt nytt kafé

2

Bästa julölet korat

Videgårds hot pot i pop up

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.109