23948sdkhjf

Därför ställdes 7-Eleven om till pizzerior

| Av Pontus Nyman | Tipsa redaktionen

Fyra 7-Elevenbutiker i Göteborg och Malmö samt i Vasastan och på Södermalm i Stockholm skyltade under förra veckan om till en mer italiensk version.

Läs också: 7-Eleven-butiker säljer kocklagad mat från K-märkt

Väggarna är den här veckan återställda men under förra veckan var de penslade med pizzor och namnet tillfälligt bytt till ”Sette Undici”. Ett namn som passande nog betyder sju och elva på italienska.

Det är väldigt många som har kommit in och undrat vad som händer, så det har varit ett bra sätt att komma ut med budskapet, berättar ett butiksbiträde för branschtidningen Fri Köpenskap.

Greppet är kopplat till en större lansering.

Vi ville uppmärksamma att vi numera är Sveriges största pizzeria, säger 7-Elevens marknadschef Amanda Mompalao De Piro till Fri Köpenskap.

Det är första gången kedjan testar en ”take over” på svensk mark.

Det är ett effektivt sätt att marknadsföra nyheterna eftersom våra butiker ligger i så högtrafikerade lägen.

Orsaken till greppet är en större satsning på färsk pizza i butik. Fem olika smaker både i veganska, glutenfria och vanliga modeller gräddas i butik och kan antingen hämtas eller levereras hem med hjälp av cykelbudsappen Foodora.

Mat dryck och fika är det segment som växer starkast hos oss och därför lägger vi mycket fokus där. Vi har till och med valt att varumärkesskydda ordet ”Foodvenience”, berättar Amanda Mompalao De Piro.

Även frukostsegmentet växer starkt. Det väletablerade multipriserbjudandet ”2 för 35” där kunderna väljer bland frallor, frukter, juicer, smoothies och andra ”on the go”-måltider ökar med 20-25 procent per år.

För oss handlar det om att hitta smarta lösningar och förenkla och försnabba kundmötet. Det gör vi med nya betallösningar, snabbare kundvarv och andra grepp. Det vi egentligen säljer är tid.

Mer om:7/Eleven
Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Tävling
Bästa unga kvinnliga kocken med fokus och fart

Thilda Mårtensson segrade i Gastronomi Sverige Commis Award.

Franchise växer – men ingen garanti för succé

Branschorganisationens vd: Det finns en rad fällor med franchise,

Ännu en Waynes invigd

Tummen upp för insjöfisk – men dystert för torsken

Drar in 68 miljoner till satsning på hälsosam glass

Litet kaffeföretag vände under coronakrisen

Nyhetsbrev

Även färska råvaror i Urban Delis nya webbutik

Arkiv

Snabbmatsbranschen sen med alkoholfritt

Tips på de alkoholfria alternativen som passar bäst till burgare, korv, sushi och annan snabbmat.

Så blir nya Gondolen – öppnar igen i augusti 2022

Utöver Gondolen planerar Anna Lallerstedt ytterligare en restaurang i Katarinahuset med helt nytt koncept.

Black Bottle Rosé med ny etikett

Den platta vinflaskan gör entré

Ökad lokal försäljning efter Local Hero-upprop

Sushi Yama fortsätter gasa – två nya restauranger samma vecka

Resten av Vapiano i konkurs

Gateau öppnar nytt – på nätet

Tävling
19 män och 5 kvinnor vidare till Årets kock-kvalet

Meatballs for the People på OKQ8-stationer

Kopparbergs drogs ner av corona – tror på sommaren

Ny Jureskogburgare i samarbete med BBQ-profil från Texas

Thaimatskedjan Linnea & Basilika ynglar av sig

Om ett år finns franchisekedjan på minst 14 ställen.

Waynes öppnar i Linköping i egen regi

Västerbottensost + Max = sant

Kafferosteri flyttar till Slakthusområdet – och öppnar kaffebar

Anrikt bageri i konkurs

Espresso House i samarbete med Matsmart

Miljardskuld för Joe & The Juice

Sibyllas burgare körs ut med taxi

Kiviks satsar och investerar

Paradiset återuppstår – med produktfokus

Chark-SM tar in vegetariskt

Digital kölapp i framtidens kösystem

Raps kan bli framtidens burgare

Nu öppnar delar av Tennstopet igen

Regeringen inför omställningsstöd för företag

Närapå fördubblade intäkter för Delivery Hero

Baranställda erbjuds gratis spritutbildning

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.094