23948sdkhjf

Därför ställdes 7-Eleven om till pizzerior

| Av Pontus Nyman | Tipsa redaktionen

Fyra 7-Elevenbutiker i Göteborg och Malmö samt i Vasastan och på Södermalm i Stockholm skyltade under förra veckan om till en mer italiensk version.

Väggarna är den här veckan återställda men under förra veckan var de penslade med pizzor och namnet tillfälligt bytt till ”Sette Undici”. Ett namn som passande nog betyder sju och elva på italienska.

Det är väldigt många som har kommit in och undrat vad som händer, så det har varit ett bra sätt att komma ut med budskapet, berättar ett butiksbiträde för branschtidningen Fri Köpenskap.

Greppet är kopplat till en större lansering.

Vi ville uppmärksamma att vi numera är Sveriges största pizzeria, säger 7-Elevens marknadschef Amanda Mompalao De Piro till Fri Köpenskap.

Det är första gången kedjan testar en ”take over” på svensk mark.

Det är ett effektivt sätt att marknadsföra nyheterna eftersom våra butiker ligger i så högtrafikerade lägen.

Orsaken till greppet är en större satsning på färsk pizza i butik. Fem olika smaker både i veganska, glutenfria och vanliga modeller gräddas i butik och kan antingen hämtas eller levereras hem med hjälp av cykelbudsappen Foodora.

Mat dryck och fika är det segment som växer starkast hos oss och därför lägger vi mycket fokus där. Vi har till och med valt att varumärkesskydda ordet ”Foodvenience”, berättar Amanda Mompalao De Piro.

Även frukostsegmentet växer starkt. Det väletablerade multipriserbjudandet ”2 för 35” där kunderna väljer bland frallor, frukter, juicer, smoothies och andra ”on the go”-måltider ökar med 20-25 procent per år.

För oss handlar det om att hitta smarta lösningar och förenkla och försnabba kundmötet. Det gör vi med nya betallösningar, snabbare kundvarv och andra grepp. Det vi egentligen säljer är tid.

Mer om:7/Eleven
Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Klassiskt konditori ersätts av indisk restaurang

Max förstärker ledningen

Upper House får Årets kock-medaljör i köket

50 maltsorter i ny hembryggningsbutik

Han vann titeln Årets Ekokock

Hon är Sveriges bästa kvinnliga sommelier

Nyhetsbrev

Mentorpriset till Ulrika Brydling

Arkiv

Årets kock 2019 bytte silver mot guld

Martin Moses svensk mästare i professionell matlagning.

Utredning om skatt på engångsartiklar

Hungrig läggs ned

Scandic och Spendrups gör öl på överblivet bröd

Öppningsdatum för Östermalms saluhall – renoverad för en miljard

Öppnar igen i januari två år försenad.

Mr Cake är årets företagare i bageribranschen

Mathias Dahlgren tolkar Söders snabbmatspärlor

Stjärnkocken öppnar pop up under matfestival i Teatern.

Atria lanserar vegetariskt varumärke

Naturlig matupplevelse i slottsmiljö

Kändiskockarnas hållbara restaurang har öppnat

Korv och potatis i centrum för Årets kock-finalisterna

De lanserar svensk pizzaskinka

Inget Krubb i sjöstan

Bohuslänsk vinst i Food Truck-SM

Foodoras cykelbud utvidgar strejken i Norge

Här ska O'Learys relansera sitt koncept

Löfbergs har halverat sin klimatpåverkan

Hungrig.se kan försvinna – fyra månader efter uppköpet

Kopparbergs vd: Zeunerts julmust ohotad

Street food intar Kungsträdgården

Färre krogkonkurser när fler semestrar hemma

Mackmyra minskar förlusten

Minskad efterfrågan på Absolut

”Restauranger och livsmedelsbutiker måste få äga sitt matavfall”

Usine-gänget startar Bistro Bibblan

KFC och Beyond Meat lagar vegetarisk kyckling

Räddat "svinnkaffe" blir till ny vild blandning

Enkla åtgärder minskar take away-skräp

Punk Royale tar över klassisk kvarterskrog

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.138