23948sdkhjf

Succé för Gustav ”Jävligt gott” Johansson i nya matkanalen

| Av Mona Johansson | Tipsa redaktionen

Drygt en halv miljon tittade på nya kanalen Godare i april.

En månad efter lanseringen har den nya tv-kanalen Godare redan hittat sin matintresserade publik. Flest tittare har programmet med bloggprofilen Gustav ”Jävligt gott” Johansson.

Enligt siffror från Mediamätning i Skandinavien (MMS) tittade drygt 540 000 svenskar på kanalens mix av internationella matprogram och svenska nyproduktioner under april månad. Under helgerna bänkar sig cirka 100 000 tittare per dag.

– Vi är väldigt nöjda med den start Godare har fått i Sverige. Tittarsiffror och genomsnittlig visningstid är redan högre än för den norska systerkanalen Matkanalen som har varit igång i fem år, säger Øivind Lindøe, grundare och vd för Godare.

Intresset för innehållet har hittills varit ganska jämnt fördelat, men några program sticker ut lite extra. Det mest sedda svenska programmet är Vegansk husmanskost med den populära bloggaren Gustav ”Jävligt gott” Johansson. Det internationella program som lockar mest tittare är “Rachel Khoo: My Swedish Kitchen”.

Just nu pågår också inspelningar av nya svenska program som kommer att visas under försommaren.

Håll dig uppdaterad med RS & FastFood
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Ölproducent öppnar pop up-restaurang i Sundsvall

Naturskön matupplevelse på restaurang Nowhere

Pionjärprojekt med biobaserade plastflaskor

Målet är att ha de första biobaserade flaskorna i butikerna 2023. 

Entreprenör köper huvuddelen av Vapiano

Max nyinvger i Ystad

Svenska Burger King först med återvinningsbar ventilation

Nyhetsbrev

Tävling
Bästa unga kvinnliga kocken har fokus och fart

Thilda Mårtensson segrade i Gastronomi Sverige Commis Award.

Arkiv

Franchise växer – men ingen garanti för succé

Branschorganisationens vd: Det finns en rad fällor med franchise,

Ännu en Waynes invigd

Tummen upp för insjöfisk – men dystert för torsken

Drar in 68 miljoner till satsning på hälsosam glass

Litet kaffeföretag vände under coronakrisen

Även färska råvaror i Urban Delis nya webbutik

Snabbmatsbranschen sen med alkoholfritt

Tips på de alkoholfria alternativen som passar bäst till burgare, korv, sushi och annan snabbmat.

Så blir nya Gondolen – öppnar igen i augusti 2022

Utöver Gondolen planerar Anna Lallerstedt ytterligare en restaurang i Katarinahuset med helt nytt koncept.

Black Bottle Rosé med ny etikett

Den platta vinflaskan gör entré

Ökad lokal försäljning efter Local Hero-upprop

Sushi Yama fortsätter gasa – två nya restauranger samma vecka

Resten av Vapiano i konkurs

Gateau öppnar nytt – på nätet

Tävling
19 män och 5 kvinnor vidare till Årets kock-kvalet

Meatballs for the People på OKQ8-stationer

Kopparbergs drogs ner av corona – tror på sommaren

Västerbottensost + Max = sant

Kafferosteri flyttar till Slakthusområdet – och öppnar kaffebar

Anrikt bageri i konkurs

Espresso House i samarbete med Matsmart

Miljardskuld för Joe & The Juice

Sibyllas burgare körs ut med taxi

Kiviks satsar och investerar

Paradiset återuppstår – med produktfokus

Chark-SM tar in vegetariskt

Digital kölapp i framtidens kösystem

Raps kan bli framtidens burgare

Nu öppnar delar av Tennstopet igen

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.1